« Vissza: lapszemle tartalomjegyzék 

Legyünk kreatívak!
Get Creative!
By Bruce Nussbaum
Business Week, August 8/15, 2005


Amerika-szerte új szelek fújnak, melyek egész jövőnket megváltoztathatják. Úgy tűnik, hogy az Egyesült Államok tudásközpontú gazdasági felfogása kezd idejétmúlttá válni. E rendszer előnyeit már sokkal inkább a kínai, indiai és kelet-európai államok élvezik, akik ugyanolyan szakképzett munkaerőt tudnak felvonultatni azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy tizedannyiért végzik el ugyanazt a munkát, mint egy amerikai. És hogy merre haladhatunk tovább? A kreativitás s az innováció ösztönzésének útján. A jövő kulcsa a „kreatív gazdaság”, melynek alapja a fogyasztói kultúra mozgatórugóinak alapos ismerete. Az a képesség, hogy még azelőtt, hogy saját maguknak megfogalmaznák, mi már tudjuk, mit szeretnének az emberek. E téren az amerikai vállalatoknak óriási előnye van, hiszen a világ legnagyobb piacán kísérletezhetnek. Helyzetük azonban nem hegemón, hiszen mind a Toyota, mind pedig a Samsung Csoport óriási erőket mozgósít, hogy új irányokat szabhasson a technikai fejlődés számára.

Ehhez az átalakuláshoz azonban gondolkodásunkat teljes mértékben meg kell változtatnunk. Az oly népszerű business schoolok szolgáltatásai már nem felelnek meg a kreatív gazdaság kívánalmainak. Hozzájuk sokkal közelebb állnak az olyan képzések, melyet például a Stanford Egyetem hirdetett meg design-school néven. Ennek célja, hogy a menedzserekkel megismertesse az innováció dinamikáját, kiképezze a jövő innovációs gurujait, akik megtalálják a cégük és a fogyasztó közötti érzelmi szálakat, akik a kutatólaboratóriumokat összekapcsolják a fogyasztói szükségletekkel, akik új, kreativitást serkentő munkásösztönző eszközöket vezetnek be, és akik megszabják, mely irányba érdemes tovább folytatni a fejlesztéseket. A jövő a kreativitásban és az innovációban van.



A világ 20 leginnovatívabb vállalata 2005-ben

(A Boston Consulting Group felmérése alapján)

1. Apple

2. 3M

3. Microsoft

4. GE

5. Sony

6. Dell

7. IBM

8. Google

9. Procter&Gamble

10. Nokia

11. Virgin

12. Samsung

13. Wal-Mart

14. Toyota

15. Ebay

16. Intel

17. Amazon

18. Ideo

19. Starbucks

20. BMW




© 2005-2006, Polgári Szemle Alapítvány