Szabálytalan riport

2013 október 10 8:40 de.65 hozzászólás

Mottó: „Hamarosan eldől, ki lesz szegény és ki lesz jómódú, kinek lesz munkája és kinek nem.” (Orbán Viktor Magyarország miniszterelnöke)

Kanadában volt munkánk. Nem kaptunk segélyt, munkából éltünk, még félre is tettünk. Itthon eladtuk mindenünket, a lakásunkat, meg amit lehetett. A kapott pénzen mentünk Kanadába. Aztán egy perben, ahol Farkas Flórián (1) tanúskodott a kivándorolt romák ellen, született egy ítélet. Kaltenbach Jenő (2) is tanúskodott… hát, hogy Magyarországon nincs hátrányos megkülönböztetés. A romák Magyarországon nincsenek hátrányosan megkülönböztetve, teljes jogúak.

Kanadában precedens jog van, ezért aztán az összes romát visszaküldték. Minket is. Flórián azt ígérte, hogy minden hazatelepülő kap hárommillió forintot a visszatelepüléshez. Nem kaptunk semmit. Szóba sem állt velünk, még csak le sem tagadta, amit ígért.

Nekünk volt megtakarításunk, akár két évre előre ki tudtunk volna fizetni egy albérletet, de ahogy meglátták, hogy romák vagyunk egyből nem volt kiadó lakás. Egy darabig rokonoknál húztuk meg magunk, aztán egy ismerősöm segítségével a Máltai Szeretetszolgálatnál. Tőlük kaptunk egy szobát. Sokáig nem lehetett volna bírni. Közös konyha, fürdő, WC. Nehéz volt a többi lakóval, meg egyáltalán. Nem volt magánéletünk, sok mindenbe beleszóltak. A szolgálat szabályozta az életünket, végül kaptunk lakást az önkormányzattól. Öt évre.

The Roma Journeys / Fotó: Joakim Eskildsen

The Roma Journeys / Fotó: Joakim Eskildsen

Korábban az építőiparban dolgoztam gépkezelőként. Húsz évet. A fiam pincér. Nincs munkája. Együtt érettségiztünk. Nem kapott munkát, féltem, hogy rossz felé megy… hát, hogy bűnöző lesz, mondtam neki, hogy jelentkezem a gimnáziumba, jöjjön Ő is. Jött. Kettőnk közül Ő volt a jobb tanuló. Együtt érettségiztünk a fiammal.

Most sem talál munkát. Nem azért mert roma, rajta nem látszik, egyszerűen nem kap. Nálunk laknak. Az unokám öt hónapos.

A szegénység nem csak a romákat sújtja. Van ismerősöm, akinek lakása volt, autója és vállalkozása. Ma semmije, éjszakánként élettársával a Váci utcán kukáznak, meg a Vörösmarty téren. Abból élnek, amit találnak.

Hetven százalékkal csökkentették a rokkantnyugdíjamat, elvették a közgyógyellátást. A gyógyszereimet nem tudom megvenni. Kapok húszon-valamennyit, az asszony két helyen takarít, a menyem gyeden, ebből élünk. Semmire nem elég, van párszáz ezer forintnyi tartozásunk, ha nem fizetünk, és miből (?) egy éven belül utcára raknak.

Munkát nem találok. Szociális munkásnak képeztek ki. OKJ-s szakma. Nem is keresnek ilyent. Mást is vállalnék. A múltkor hárman jelentkeztünk egy munkára. Velem szóba sem álltak: Maga elmehet. Mondták és mentem.

Lomiztunk. Az úgy megy, hogy a romák lefoglalnak egy kupacot, hogy az az övék. Én tőlük veszem meg abból, amit kiválogatnak, amit értékesebbnek gondolok, aztán eladom, ebből van egy kis pénz. Ez a kabát is onnan van. Ki kellett mosni, és ilyen. Most a bolhapiacot is bezárták, de már a szemétből sem szedhetsz ki semmit. Bűncselekmény. Lopás.

Nem, ilyen nyomorban soha nem voltunk. A múlt rendszerben, ahogy mondják, tisztes szegénységben éltünk, időnként még nyaraltunk is. Most, ha nem lennék roma, már összeomlottam volna, bennünk, romákban igen erős a túlélés képessége. Az utóbbi három év különösen nehéz.

Nógrádi vagyok, gyerekkoromban költöztünk Budapestre, de nógrádinak vallom magam. Végeztem családfakutatást; az őseimnek már kétszáz éve házuk volt Nógrádban. A romák kézművesek voltak, meg zenészek. Nem érinthetetlenek (!) kézművesek és zenészek. Vajon az indiai magasabb kasztok beengedtek volna házukba egy érinthetetlent, viselték volna az általa készített páncélt? Tudom, nem számít, de mégis.

Nem! Nemcsak a romák szegények. A szegények többsége nem roma. Sokan lesznek öngyilkosok, vagy pusztulnak el betegségeikbe idő előtt. Sokan nem mernek segélyt kérni, félnek, hogy elveszik a gyerekeiket. Mert elveszik. Egy gyerek nevelőotthoni elhelyezése három millió forint évente. Nem tesz semmit, elveszik a gyereket. De egy nevelőszülő is sokkal többet kap, mint amire a család számíthat. A szülők aztán hallgatnak, bujkálnak, megtesznek mindent, csak a gyerekeket el ne vegyék.

Orbán óta ilyen, azelőtt is nehéz volt, de most napról napra rosszabb. Már lomizni sem szabad.

Kilátástalan helyzet, de nem adom fel. Én skorpió vagyok. A skorpió, amikor halálra tapossák, visszaszúr.

A szabálytalan riport alanya polgárjogi aktivista. Az alábbi gondolat Tőle származik

“Mindig is azt hirdettük, hogy a roma politikai közéletben széleskörű társadalmi párbeszédet kell folytatni. Azt valljuk, hogy a legutolsó putriban élő testvérünknek, is joga kell, hogy legyen beleszólni a saját sorsának alakításába. Ne engedjék tovább, hogy mások döntsenek a fejük felett a saját sorsukról. Legyenek saját maguk a sorsuk irányítói, s képviseljék önmaguk összefogva egymással a saját érdekeiket!”

Honlapjuk

Lejegyezte Szukits Rezső

1 Farkas Flórián az Országos Roma Önkormányzat vezetője

2 Kaltenbach Jenő2 a Nemzeti és etnikai kisebbségi jogok (akkori) országgyűlési biztosa

65 hozzászólás

  • Georgina Bojana

    Megdöbbentő, de igaz az Általad felvázolt, leírt kép.
    Ez van ma Magyarországon.
    Kanadát nem hibáztatom.
    Sajnos sok olyan roma ment oda, kért menedéket aztán nem úgy viselkedtek, mint ahogyan kellett volna.
    A többiek, a rendesek pedig megjárták.
    Sajnálat érte.
    Egyetlen országra sem lehet ráerőszakolni magunkat.

    Kegyetlen a helyzet. Kilábalni? Ahhoz segítség kellene, meg erő.
    *
    Egészen halkan megjegyzem, egy parasztházban élünk. Két szobás. Az egyikben a lányom, a vejem. A másikban pedig én. Nagyon szépen, békében, szeretetben. A vejem 30, a lányom 25 éves. Dolgoznak, húznak mindketten. Saját vállalkozásban. Gyerekre nem gondolnak, még. Meg akarják teremteni azt, hogy külön szobában élhessenek a babától. Spórolnak, irgalmatlanul. Hozzá akarnak építeni a parasztháznoz. Fillért, fillérre tesznek. De nem nehezítik a helyzetüket. Anyagi stabilításra törekszenek.
    Egészen halkan megkérdezem, a Te fiad, miért nem gondolkozott előre?
    Az unokádnak nagyon jó egészséget, eredményekben gazdag, szép életet kívánok! De így ő is sérül, mindenképpen. A megszületésére -szerintem- még a baba is várt volna, legalább arra, hogy szülei rendezzék a soraikat.
    Sok fiatal nem gondolkozik előre, a romáknál pedig ez többször megesik. Pedig kellene. Mert még akkor is, csapdába kerülhetünk. Számolni kell, előre kell kalkulálni a következményekkel. Igaz, én is, ebből következendően a lányom is előre építi a “tégláit”, a terveit. Lépésről lépésre terveznek és valósítanak meg. Kis pénzből, apródonként. De haladnak, haladnak előre!
    A lányom sem, a vejem sem kapott hozományt, egy fillért sem. Maguk erejéből jutottak oda, ahová. Nekik is vannak gondjaik, egy vállalkozással mindig is van.
    Különösen Magyarországon. Folyamatos a gáncsoskodás. A kishalakat befogják, a nagyokat élni és dúskálni hagyják.
    Sokszor, sokban nem díjazom orbán “atyuska” és kusza szem rendelkezéseit.
    De azért, a fiadnak üzenem, a következő unokával várjanak. Amíg valamennyire is rendeződnek a soraik. Képtelenség ilyen szoros anyagi gondok között boldognak lenni.
    Gondot okoz minden. Jól tudom. Ezért is küldöm részemről, szeretettel az intelmeimet. Miért van az, hogy a romáknál nincs előre tervezés?
    Ma már nem egy varázslat, hogy a fiatalasszony vigyázzon magára.
    Ennyi és nem több.
    Nem akartalak bántani, semmiképpen. Csak leírtam azt, hogy mi hogyan élünk.

  • marcus aurelius

    Lehetne azért árnyalni a képet! (Politikai!!)menekült státuszt kérő romákról van szó, akiknek az ügyét birósági eljárás dönti el, néha másfél év után… Ne zagyváljunk kanadai precedens jogról , s pláne azt ne kenjük Magyarország nyakába… A “kimenekítést” ködös hátterű szervezetek végezték/végzik, és nem karitativ alapokon! A megfejt kanadai állam 560 CAD/fő segéllyel fogadja az érkező üldözötteket… A Kanadai Határszolgálat Hivatala tavalyi jelentése a “roma bűnözésről” sem jó ajánlólevél. A sajtó szerint a kiutasitottak egy része most Angliában dobbant. De jó lenne, ha Bogdán Géza barátunk legközelebb egy őszinte elemzést publikálna a magyarországi romákról. (Volt már a közelmúltban egy analógiára példa!)

  • ember embernek farkasa ……….

  • a romák nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy Canada úgy döntött ahogy, ilyen viselkedést amit nyílt uccán magam láttam azt errefelé nem tartják helyesnek…a többivel egyetértek de alkalmazkodva könnyebb lett volna

  • Lélfai Szilárd

    Georgina Bojana

    “Megdöbbentő, de igaz az Általad felvázolt, leírt kép.
    Ez van ma Magyarországon.”
    Módosítanám: ez is van ma Magyarországon!

    Csak halkan kérdezem meg, a Te lányodék mennyivel tartoznak bárkinek is?

    – Rezső bácsi képzelt riportjának az alanyai az elején elmondják: “Nekünk volt megtakarításunk, akár két évre előre ki tudtunk volna fizetni egy albérletet”, nem sokkal lejjebb: ” Ha van párszáz ezer forintnyi tartozásunk” – nem érzel némi ellenmondást? A kanadaiak mikor is küldték haza a menekült státuszú, nem dolgozó romákat?
    – Ha valaki kint nem a szociális segélyből élt, az szerintem ma is kint van, ha dolgozik!
    – “Nehéz volt a többi lakóval, meg egyáltalán. Nem volt magánéletünk, sok mindenbe beleszóltak. A szolgálat szabályozta az életünket, végül kaptunk lakást az önkormányzattól. Öt évre.”
    – A Te gyerekedék miért nem kapnak lakást? Ti miért nem adjátok el a házatokat, kirándultok egyet, mondjuk Kanadába, aztán ha hazajöttök kértek egy lakást valamelyik önkormányzattól!
    – Közben telik az idő, Rezső bácsiék elzavarják ezt a mocskos kormányt és minden újra szép és jó lesz!

  • Kedves Szukits Rezső!
    sajnálom a helyzetet amibe kerültetek!
    Ha itthon mindent eladtatok és kint megalapoztátok az életeket,nem segélyből éltetek,akkor miét jöttetek haza?
    Sajnos itthon sok embernek nincs munkája, azoknak is akik
    nem romák!
    Aztán lehet,hogy félreértettétek a be nem váltott ígéretet,
    ugyanis miért kapjon egy hazatelepülő 3 m/Ft-ot,amikor más sem kap aki netán nem roma!
    Sok roma aki nem is akart dolgozni kivándorolt,de randalírozott,nem dolgozott és itthonról kapta a segélyt…ezért a kanadai kormány hazaküldte őket,pláne,hogy be is bizonyosodott ,hogy nem politikai menekültek,hanem munkakerülők!!
    Aztán miért kellene a hazatelepülő romáknak, 3 m/Ft-ot fizetni,amikor ezt mások nem kapják meg?……
    Átmeneti szállást illetőleg 5 éves önkormányzati lakhatást biztosítottak a számotokra,amit más magyar állampolgár ugye nem kap meg?Mi itt a probléma?
    Szerintem ha kint volt munkátok,ott kellet volna maradnotok,és nem szabadna vádaskodni egy esetleg félre
    értett és más rászorultaknak nem biztosított igérettel szemben!
    biztosítottak a számotokra

  • Elnézést a szöveg hibákért,de sajnos többször problémaúvan a gépemmel!Remélem azért a lényeg éértehető?!

  • Azé’ az cseppet elkeserítő, hogy sokaknak nem ment át, Rezső csak lejegyezte az esetet..nem az ő fia, menye, unokája a cikkben szereplő család..
    Legtöbb esetben az ilyen, apróságnak tűnő félreértéseken indulnak el a harczolászások..

  • ugye azt mindenki tudja , hogy ha Farkas Flori nem azt mondja amit mond akkor par tucat roma miatt kanada bevezette volna a vizumkotelesseget…..ugye azt is tudjatok hogy egy mszp kormany ugyanezt tette volna,az mszp ciganyat kikuldi es valami haqsonlot mond…legalabbis remelem hogy ennyi esze lett volna a szociknak is

  • ugye azt is tudja mindenki hogy az ostoba nyugat leepiti az iparat es kinabol hozat zoknit , mobil telefont , meg jatek macit is…nos ezert nincs eleg munkahely se kanadaban,se magyarban,se usa-ban….persze azert lehet orbanozni ha csak ennyi eszetek van…en majd rohogok

  • Szukits Rezső

    Kedves Lélfai Szilár Úr!
    Nyilván való, hogy rosszul írt, vagy rossz helyen elmondott gondolatok nem azt a hatást keltik, amit a szerző remél, és az is nyilvánvaló, hogy erkölcsi kérdésekben nem azonos normák szerint kell ítélnünk. Nem hiszem, hogy az Ön szeme bármelyik írásomtól könnybe lábad. El tudom képzelni, hogy az élve nyúzott és nyúzás közben vinnyogó kismacska felett is ítélkezik: Minek ment oda! Az ellen nem lehet kifogás, hogy szomszédja nagypapáját bácsizza, de kérem, engem ne bácsizzon! Ez nem erkölcs, ez illem.
    Ne legyen illetlen, ne legyen modortalan! A végén rosszat gondolunk Önről.
    Üdvözlettel Szukits Rezső

  • Most fizettük ki a 2008-as VÉSZKÖLCSÖN-ét a szàjhösöknek,akik ujbol
    szàjhösködnek. Ugye Orbànra fognàtok a kölcsön felvevését és hallani sem szerettek rola?
    Ugye nehéz kölcsönt vissza fizetni? Felvenni a pénzt,a vissza fizetést 2012-re kitolni,a problémàkat örökbe hagyni könnyebb volt.
    MALÉV,DUNAFERR stb.privatizàcioi ellenére adossàg növelés.
    MALÉV,MÀV,VOLÀN,3-as METRO,EGÉSZSÉGÜGY,OKTATÀSÜGY,BKV,BUDAPEST és a többi ÖNKORMÀNYZATOK ELADOSODÀSA,DEVIZAHITELESEK-1980-ban még
    11 Ft = 1 CHF,1995-ben 67 Ft=1 CHF,de 2007-ben Svàjcbol figyelmeztették a kormànyt és Simort a DEVIZAHITELEK veszélyére-.
    Mit tettek a tovàbbi terjedése ellen?
    2004-2007 közötti tuloràit a tüzoltoknak ugyancsak örökbe hagytàk,a Heller minisztériumànak az 5 Milliàrd Ft-os adossàgàval.
    Ilyen nehéz helyzetben volt és sajnos még van a kormàny.

  • Kopácsi Judith

    Marcsi, te teljesen félreértetted Szukits Rezső irását, ami nem az Ö személyes élményén alapul. De vegyük az elejétől. Én, amikor ez a bizonyos “példaértékű” tárgyalás megtörtént, az 1990-es évek végén, pont MO-on voltam a torotói Roma KÖzpont megbizásából, egy u.n Fact-findig-Misszión. Az általam felfedett tények, és a Farkas Flórián által (is) álliott dolgok teljesen mást mutattak. Akkor mi élénken tiltakoztunk e törvénytelen Minta Tárgyalás ellen, amit egy pár évvel késöbb a Kanadai Federális főügyészség is készséggel elismert. A kanadai törvények szerint egy menekültügyi tárgyalás eredménye nem lehet precedens értékü, mert minden egyes ügyet külön kell eldönteni.
    A Federális biróság akkor ki is jelentette, hogy a minta perben résztvevő romákat vissza kell hozni és ijabb kihallgatást kell elrendelni. Persze, ez nem történt meg, mintahogy az sem, hogy erre a törvénytelenül hozott határozatra hivatkozva még a mai napig is tömegesen utasitanak el, és toloncolnak ki menedékjogot igénylő Romákat. Sőt, tovább megyek, azokat a menekültügyi birókat, akik a törvény szerint hoznak döntést, és (nagyritkán) pozitiv döntést hoznak, azaz elismerik a MO-ról érkező menedékjogot kérelmező Romákat mint legális menekültet, azt az esetek legnagyobb többségében nem “dicsérik” meg, sőt, tudok olyanról akik komoly torturáknak lettek kitéve.
    Marcsi, a cikkben emlitett Roma, aki öt éven keresztül élt és dolgozott kanadában, szintén ennek az illegális döntésnek lett az áldozata. Tehát, ha akart volna, sem maradhatott. Sanos, az akkor tett igéretek a Magyar Állam részéről, hogy segitene a visszaküldött romáknak a beilleszkedéshez, nem valósultak meg. (Egy percig sem kételkedtem, hogy igy lesz.) Kanada legnagyobb hibát akkor követte el, amikor nem tartatta be a Magyar Kormánnyal az igéreteit, és nem hajlandó my sem megfelelő élet körülményeket teremteni a legnagyobb létszámot elérő kissebbségének.

  • Fakusi!
    Érdekes az általad vázolt kép tényleg senkinek nem jött át,..
    ugyanis mindenki úgy értelmezte,hogy az ő családjáról van
    szó,lehetséges Te nem olvastad el figyelmesen?
    Na ettől még mindenki elmondta a véleményét!Majd kiderül,de
    a lényegen nem változtat!

  • Felvinczy Károly

    A romákat – cigányokat azért unták és utálták meg Kanadában, mert visszaéltek a menekültjoggal, többségük bünözött, é ezt egyetlen ország Sem szereti.A hazugság ott van, hogy a romák többsége meg Sem próbál becsületes úton érvényesülni. A gyerekeket nem járatják iskolába, innentöl kezdve nincsen szakképzettségük, így aztán persze, hogy nem találnak munkát.
    Az a roma panaszkodhat joggal, akinek szakképzettsége, iskolai végzettsége van, becsületes életet él és így Sem talál munkát.
    Miskolc térségében müködö cégemhez CNC forgácsoló szakmunkásokat keresek. Várom roma polgártársaim jelentkezését.

  • mit tudtok mohacsi viktoriarol , o mintha maradhatna , miert is ?

  • Kopácsi Judith

    Felvinczy, az 1998- utáni években érkezett Romák járatták a gyerekeiket iskolába, és azok boldogan jártak is, mert nem bántották öket sem a gyerekek, sem a tanárok. A börük szine sem számitott. És képzeld, a legtöbbje négy hónapon belül felzárkozott kanadai kortársához. És arányszámban nem volt köztük több bünöző, mint a többi nemzetiségiekben. Sőt, az 56-ban érkezett magyarokhoz képest a bünügyi statisztikák szerint az akkoriak többen bünöztek. Itt nemes egyszerüséggel csak a rassziszmus állapotja állt fent, amikor a Romákat “kiutálták”.

  • Georgina Bojana

    Kedves Szilárd!
    A lányomék NEM tartoznak senkinek.
    Utálják a hitelt, kikerülik, mert látják mi megy az országban. Iparkodnak visszafogottan élni (velem együtt), előre tervezni és álmaikat megvalósítani.
    Az egyetlen dolog ami szükséges: egészség.
    Ha az van, minden van.
    Továbbá Isten gondviselése.
    *
    Igen. A babát is betervezték. Az egész eljövendő életüket. Ezennel is kívánom, legyen úgy, ahogyan megálmodták. Előbb a fészek, utána a fióka. A madarak is ezt teszik.
    *
    Ők fordítva csinálják, mint az írásban szereplő család. Előbb terveznek, majd amikor a helyzet bekövetkezik, bízom benne, nem lesz okuk a síránkozásra.
    *
    Sokan nem így tesznek. Helyzetet teremtenek, utána síránkoznak. Jogosan, mert annyira megnehezítik a saját és családtagjaik életét, megvan erre minden okuk. Itt a faluban is van olyan család, ahol már a harmadik unoka jön. A nagyszülők rokkantnyugdíjasok, a fiataloknak nincs munkája, a gyerekeket pedig sorban hívják az életre. Sokszor szembesülnek a nincs-csel. Kemény életet csináltak maguknak és a gyerekeiknek, a nagyszülőkről nem is szólva.
    Miért kell ennek így lennie?
    *
    Nem okítani szeretnék, csak arra bíztatni, hogy gondolkozzunk előre. Még a legnagyobb tervezést is áthúzhatja egy váratlan betegség vagy halál.
    *
    Vannak kikerülhetetlen dolgok. De attól óva intenék mindenkit, hogy mindent egy lapra tegyen fel. Itt ez történt. Most futnak a saját szekerük után, kétségbeejtő helyzetbe kerültek. A meggondolatlanságukért, szívből sajnálom őket. Mi nem indultunk volna ki a vakvilágba. Ha azt mondom, az ország különböző pontjain más és más a foglalkoztatási arány, a statisztika. Sokan meglepődnének.
    Pedig így van. Az osztrák határ közelében jobb az életminőség, sőt a foglalkoztatási statisztika is. Első nekifutásomban ott kerestem volna munkát és életteret.
    Elképzelhető, hogy nem éppen Canada az a hely, ahol tárt karokkal várják a “menekülőket”. Hiszen nincs háború, fenyegetettség. Nem bíztam volna a jó szerencsében. Mint ahogy nem is jött be a kis család számítása.
    *
    Hogyan lehetne most bármit is tenni, egy jobb élet reményében? A férfiaknak a nyugati határszélen munkát keresni, ottani albérletbe menni. Onnan küldeni a pénzt. A gyesen lévő fiatalasszonynak pedig akár más gyerekének a felügyeletét bevállalni. Igen, saját gyerekkel címre menni, ott vigyázni az idegen babára is. Pénzért. Van ilyen. Az azért kapott pénzt a megélhetésre fordítani, valamicskét félre is tenni. Hogy ne legyen a “nincs” a mindennapi asztalukon. Olyat is be lehetne vállalni, hogy óvodás gyereket óvodába vinni-hozni pénzért. Sok szülőnek kemény megpróbáltatás időre az óvodába mennie, vagy az iskolába a még kicsi gyermekükért. Munkahelyükről nem tudnak, vagy irgalmatlan nehezen időben eljönni. Ez is egy pénzszerzési lehetőség.
    Vagy akár kutyát sétáltatni, bevásárolni, segíteni, takarítani idős embereknek.
    De érdeklődni is lehetne, melyik az a szakma, amelyet ingyen kitanulhatna akár a fiatalasszony is.
    A NAV-nál kérnék tanácsot, hol és hogyan, miképpen vállalhatnék munkát? Miképpen kellene leadóznom a minimális jövedelmemet?
    A büntetés drága és felesleges. Ezt is jobb megelőzni, tájékozódni és annak tudatában meglépni, ami a lehető legjobb a számunkra.
    *
    Kívánok ehhez jó egészséget, kitartást és előre megfontolt jó döntéseket! No meg szerencsét, sokat! Békét és szeretetet.
    Úgy legyen.

  • Kopácsi Judith
    2013 október 10
    4:42 du.

    ” a Magyar Kormány /…/ nem hajlandó megfelelő élet körülményeket teremteni a legnagyobb létszámot elérő kissebbségének.” by Kopácsi

    Ezt komolyan gondoltad, Judithka? Miért is járna több nekik, mint pl. a sváboknak, horvátoknak, románoknak, vagy uram bocsá’ a magyaroknak, stb?

    Ugyanúgy joguk van tanulni, képezni magukat, dolgozni, akár magánvállalkozásba kezdeni vagy külföldön munkát vállalni, mint bármelyik magyar állampolgárnak.
    És ugyanúgy kell(ene) fizetniük a rezsit, a közös költségeket, mint bármely más magyar állampolgárnak, legyen az bármely kisebbség tagja akár.
    Én még soha nem hallottam, olvastam olyasmiről, hogy pl. a sváboknak házakat építettek volna, állami pénzből. Lehet, hogy nincs igazam és csak elkerülte a figyelmemet.

  • Felvinczy Károly
    2013 október 10
    5:18 du.

    Jól mondtad, kedves Felvinczy Károly.

    De itt van egy jó példa, lehet követni.

    http://www.youtube.com/watch?v=4EsCHx5D854

    Erre kellene támogatást adni, mert ez az egyetlen út, ami kivezeti ebből a siralmas állapotból ezt a réteget. Az alapoktól kell újraszervezni a saját közösségeiket, saját maguknak.

  • “Egy darabig rokonoknál húztuk meg magunk, aztán egy ismerősöm segítségével a Máltai Szeretetszolgálatnál. Tőlük kaptunk egy szobát.”

    Korábbi cikkekre utalva, az idézett két mondat ragadta meg a figyelmem. No lám, azok a csúnya katolikusok adtak nekik szobát!

  • Jaj eszem azt a sok szép mocskospofáju beköpéseteket. Nektek egy valódi canadai menekeltügyi biztos (Kopácsi Judit. Bocsánat Judit, hogy leirtam de a bögyömben volt)) szava szart sem ér. Ugy átsiklottok rajta mint ha ott sem lett volna. Ma már nem dolgozik ottan nem azért mert elküldték. Ellenkezőleg! Ő kapott gyomorgörcsöt az egésztől. Mit is tetszettek mondani az elején? Farkas Flóri igy Farks Flóri amugy. Nos tessenek már egy kicsit hazai sajtót is olvasni. Kit is csuktak le sikkasztás hamis tanuzás meg másegyébb miatt? Na ja szegény Flórit(majd ős is változtat a nevén és farkasból magyarit Cinegére)Kaltenbach mester is vajas fülű. De azok a romák akik kilettek toloncolva azok mind bűnözők meg tolvaj ingyen élő gazemberek. Figyeljetek már ide egy rohadt percre. Mi a francért kell általánosítani? Most képzeljétek el, hogy egy barom magyar miatt az egész magyarságot gyaláznák a világban.(gyalázzák is de azért mert úgy hívják Orbán de azok piszkos összesküvők)Azokat a romákat precedensnek telepítették vissza Ungarba. Először is ezzel akarták figyelmeztetni a kivándorolni szándékozókat, ide ne gyertek ez nem jó hely, másodszor utasítva lettek ezek a cigány vezetők (Flóri meg mások), hogy most azonnal csináltok valamit mert ez nem mehet tovább, hogy pár koszos roma csorbítja Magyarország jó hirnevét. Csókolom a kezetek lábatok de ez igy történt. Még ha hazugságnak is veszitek. Canada boldogan megtette, hogy kitoloncolt egy párszáz romát mert kapott egy kis ingyen propagandát, hogy gátat vessenek a sok politiai menedéket kérelmezőnek.

  • Lélfai Szilárd

    Szukits Rezső

    Bár én Önt nem szólítottam meg,mégis írt egy modoros, önre jellemző hözzámszólást!
    – ” Nem hiszem, hogy az Ön szeme bármelyik írásomtól könnybe lábad.” Ebben téved! Szinte mindegyiktől, annyira siralmasak az erőlködései, hogy értelmes liberálisnak tűnjék!
    – Humánumát az Ön által leírt feltételezés kellő mélységben mutatja:” El tudom képzelni, hogy az élve nyúzott és nyúzás közben vinnyogó kismacska felett is ítélkezik:” Ez is személyes élmény mint a cikke?
    – “Ne legyen illetlen, ne legyen modortalan! A végén rosszat gondolunk Önről.” Ez a királyi többes kicsit szívbe markoló! 🙂

  • Georgina Bojana

    Kedves Dakota!
    Osztom a véleményedet. Itt Magyarországon már több cigánytelepet adtak át. Normális házakkal, amit ők lepusztítottak, elbontottak. Sőt olyan is előfordult, hogy megépítették, felvették a gyerekek utáni szocpolt. majd a házat elbontották, úgy adták el.
    Sajnos vannak rossz tapasztalatok is. Jók is, de ezek vannak kevesebben.
    Való igaz, a sváboknak, de a zsidóknak sem építettek fel házakat. Nem mentették ki a jobb-a, az egészségesebb-e, a romák többsége képtelen egyedül, segítség nélkül kivergődni. Ami felháborít, de nemcsak engem, a segélyt úgy kérik, mintha az járna, szinte kötelezően. Állampolgári jogot emlegetnek a polgármesteri hivatalnak.
    Nem akarok itt példákat felsorolni, de én is ismerek olyan idős, magyar parasztasszonyt, akinek nagyon csekély a nyugdíja, tüzelőt pedig nem kér, mert szégyelli. A romák viszont hangoskodnak, hogy “csak ennyi”??!!!
    Miért van ez?
    Itt van az egyik gát, amelyik behatárolja, beszorítja őket olyan harapófogóba, véleménybe, mely nem mindig a dícséretek közé tartozik.
    Sajnálom. Cefetül.
    De erre már régen is, valamelyik előző hozzászólásomban is kitértem.
    De felsorolhatnám azt is, hogy azért is hőbörögnek egyes romák, hogy a családi pótlékot csak akkor kapják, ha a gyerekük rendesen jár iskolába. Nem mellé, főként nem gyűjti a igazolatlan hiányzásokat. Továbbá sokan azt is nehezményezik, hogy környezettanulmányt is végez a helyi polgármesteri hivatal. Ha rendetlenséget, piszkot talál, akkor szintén “búcsút mondhatnak” a családinak.
    Igen, vannak olyanok, akik még felnőtt, sőt idős korukra sem tudják mi a rend.
    De ennek az ellenkezője is igaz. A művészemberek, a bármi okból a szegénységből kikeveredettek kínosan tisztán, szépen élnek.
    A kultúrájuk különlegesen színes, még szerencse, hogy vannak erre alapítványok, akik ezt szisztematikus hangyaszorgalommal gyűjtik és meg is őrzik az utókornak.
    Nagy veszteség lenne, ha nem így tennék.

  • Közük élek látom mi megy…minél inkébb adják alájuk a lovat annál jobban vérszemet kapnak…Képtelenek az együttélésre nem is akarnak…A jo Isten mentsen meg mindnkit tölük és közelségüktöl!!

  • Kopácsi Judith

    Dakota, 1998-ben, amikor ez a bizonyos “illegális minta tárgyalás” megtörtént, négy magyar hivatalnok jelent meg tanuskodni, hogy a MO-i romákat nem éri MO-on semmiféle megkülönböztetés, pláne nincsennek kitéve üldözésnek. Ennek érdekében Farkas Flórian példával tanusitotta (volna), hogy hány millió forintot forditanak egy évben a Romák felsorakoztatásra. Na most, ez szépen hangzott csak volt vele néhány probléma. Egy dolog felsorolni ezeket az összegeket, (amik jól hangzanak, bár nem dollárban, hanem forintban voltak.) Viszont nem lett felsorolva, hogy számarányban a többi kisebbségre mennyi pénz is lett forditva. Én ezt a statisztikát megszereztem, és ebben az volt, hogy addig amig pl, egy-egy német, azaz sváb személyre jut évenként 250 Ft, addig az egy roma főre jutott 9.00, aza pontosan kilenc forint. Évente. Na, ezt elfelejtették közölni a kedves Farkas úr a tárgyaláson, ahol pl. a Romákat képviselő ügyvédnek még arra sem volt joga, hogy kérdéseket tegyen fel a küldötteknek. Arról már szintén nem beszélek, hogy más igényei voltak és vannak a német, mint a roma kisebbségeknek otthon. Ennyit erről, elvtársak.

  • Georgina Bojana

    Kedves Judith!
    Véleményem szerint ott történt a hiba a számolásnál, NEM TUDOM, csak sejtem. Mindegyik kisebbségi csoportra egy összeget szavaztak meg.
    Hangsúlyozom, nem tudom!!!
    De amíg a svábok kevesebben vannak, a romák számarányaiban is többen.
    *
    A svábok is voltak irgalmatlan pocsék élet-helyzetben. A kilakoltatásnál, egyetlen batyuval lökték ki őket ide meg oda. Ők is panaszkodhatnának, méghozzá jogosan. De meg kellene nézni pl. Újhartyánt! Micsoda falu, micsoda község? Minden tiszta, virágos, takaros! Az óvodáik, az iskoláik, mint a patyolat. Németül is és magyarul is tanulnak a gyerekek. Ott egyetlen roma család sem él.

    De meg kell nézni a Miskolci Avas lakótelepet. No comment.
    Itt a YouTube-on is belenézve, kész őrület!
    Hadd ne vonjak párhuzamot. Nem érdemes, mert két külön világ. Hangsúlyozom, vannak a romák között olyanok, akik bármi okból kiemelkedtek. Tanultak, de a többség sajnos egy lehetetlen élethelyzetben vergődik. De még a saját kárukon sem tanulnak, mert csak jönnek a gyerekek a nyomorra, a betegségre, a nincs-re. Ez itt a legnagyobb baj! Tizenéves korukban már szülnek, se iskola, se végzettség, sem jövőkép. Gyerekek mindenütt, megélhetés az ablakban SEM. Ez végtelenül szomorú. Át kellene formálni a gondolkozást, hogy legyen igényük a tanulásra, a jobb életre. Ha nem tanulnak, mások kezének-lábának lenni nemcsak megalázó élethelyzet, de nincs megkapaszkodási lehetőségük. Ez szomorú.

    Ugyanakkor ha Mária napon elmennénk Máriapócsra, csodákat láthatnánk. Csupa tiszta, kedves, hívő és jövőjükben bízó romákat. Még a tévé képernyőjén át is örömet okoz a látványuk. Hidd el. Jó lenne, ha minél többen abba a csoportba tartoznának és nem a reménytelenség kövein guggolnának, tétlenül.

  • Kopacsi Judit….szerintem a megszerzett dokumentumok amelyek a 250:9 forintos aranyt mutattak sima hazugsagok voltak , egyebkent is furcsallom hogy maga csak ugy megszerez dokumentumokat tobb ezer merfold tavolsagrol,biztos nem pordany naGYKOVET ADTA ONNEK…persze egy kirajno csak leszol budapestre es mar jon a doksi

  • A cigány kérdés világviszonylatban nagy probléma. Filmet láttam olasz, francia cigány táborokról, szörnyű állapotokban élnek..
    Itt és most, a kanadai szempontról akarok írni.
    Az ide érkező cigányok (Nem tudni MIBŐL volt repülőjegyre pénzük!) “menedékjogot” kértek, mint menekültek. Érdekes módon nem európai országaba, hanem itt, tengeren túlra jöttek..
    Vajon miért?
    Mert köztudott, hogy ahogy elfogadják őket, ingyen lakást, kosztot és egészségi ellátást kapnak. Gyerekeik útán szociális segítséget.
    A kanadai bevándorlási miniszter sem volt hülye, mindezt látta. MIÉRT menekültek? Magyarországon nincs háború, sem üldőzés. Ezért voltak elküldve, vagy visszatoloncolva.
    Aki ezt nem érti, az sajnálatos.
    Ide nagyon nehéz ma már bevándorolni. Ha nincs valaki aki szponzorálja, vagy egy erős tömeg aki mőgé állna, igen kevés az esély arra, hogy sikerül bejönnie.
    Kinaiak, arabok PÉNZZEL jönnek, nem is kevéssel. Nekik könnyű.

    A fernti síralmakat kissé ellenzékkel olvasom. Sem a magyar kormány, sem a kanadai FELELŐS a cigányokért.
    Mikor érti meg ezt Judith?

  • Kopácsi Judith

    Kanada rengeteg pénzt adott MO-nak a 90-es években, amit fejlödésre forditottak. Ott kellett volna megjelölni, hogy ezeket a befektetéseket hova költsék, és, hogy ezek nagyrészét valóban a Romák felemelkedésére forditsák. Mint annak idején mondtam jelentésemben is a kanadai követnek BP.-en, nem kéne ezt a problémát Kanadába importálni, mert ez teljes mértékben Magyar probléma (kéne, hogy legyen).
    Solyom, maradjunk abban, hogy ezek a dokumentumok tényleg az én kezembe kerültek, és valóban nem a nagyköveten keresztül. És bármennyire is fáj neked, de voltam olyan pozicióban, hogy ez megtörténhetett.

  • Kopácsi Judith

    Figyelő, nem azért jöttek Kanadába, mert itt ingyen élhettek. Europában nem lehet kérni menedékjogot olyan országból, ami EU tagja. Különben az üldözés egy jogi fogalom. Nem kell oda háboru. Elég, ha az illető elhagyja hazáját és fél oda visszatérni, ahol üldözhetik vallása, neme, börszine, szociális csoportba való tartozása, vagy nemzetisége miatt. Az üldözés alatt értendő, ha valaki nem kap munkát, orvosi ellátást, oktatást, lakást a fenti okok miatt. Ezek egyedül diszkriminációnak számitanak, de együtt véve már az üldözés fogalmát meritik ki.

  • Kopácsi Judith

    Ja, és persze az is üldözésnek számit, ha mindez okok miatt ráadásul az élete, testi épsége is veszélyben van.

  • Kopácsi Judith
    2013 október 11
    2:15 du.
    Kanadai pénzadományról magyarok felé, most hallottam először. Vajon milyen célból adták és kinek?
    Ma pillanatnyilag 10% felett van a munkanélküliség MAgyarországon. Ezért mindenki eljöhetne, ha akarna.Nem csak a cigányok.
    Látom nehéz megérteni, hogy ŐK NEM menekültek.
    Menekültek mi voltunk 56-ban.
    Otthon is kapnak szociális segélyt, de sajnos ahhoz van kötve, hogy a gyereket járassák iskolába. Na meg a bejelentett lakás. Hová küldjék a segélyt, ha nincs ilyen?
    Öszintén sajnálom őket, de megint nem egyenes uton járnak, ha hazudnak.

  • Kopácsi Judit!…………..Ne legyél eltévedve.Egy roma előbb kap önk.bérlakást,segélyt,állami támogatást mint egy magyar.Igényeik vannak,kötelezettségérzetük nincs.A dokumentumaidról meg csak annyit,hogy a kisebbségekre forditott támogatás /költségvetésből/számszerűen megtudható a Magyar Közlöny aktuális számából.Ajánlom,hogy költözz inkognitóban az Avas lakotelep egyik panellakásába.Pár nap mulva észvesztve menekülnél onnan.

  • Kopácsi Judith

    Figyelő, gondolom, azért képes vagy felfogni, ha valaki azért nem kap munkát, mert nincs, vagy azért, mert nem tetszik a böre szine. Kipróbált metodus volt, hogy pl. egy helyen ujságkihordónak lehetett jelentkezni. Telefonon értesitették az illetőt, hogy jöhet, van munka. A fickó megérkezett, ránéztek, “füstösnek” találtatott, erre rögtön közölték vele, hogy sajnos nincs felvétel, elötte félórával betelt a létszám. Az illető felesége, aki nem volt Roma száramzású, rá pár percre érkezett meg, akit örömmel fogadtak, és neki rögtön volt hely. Számtalan hasonló esetröl tudo. Pl. arról a pékről, akit azért zavartak el a munkájából, mert a tulaj félt, hogy elvesziti a vevőkörét, ha romát alkalmaz erre a posztra.

  • Kopácsi Judith

    És persze az a tény, hogy eddig nem hallottál arról, mennyi pénzt adott a Kanadai állam a Magyaroknak, az nem jelenti azt, hogy nem történt meg. Számos városnak adtak pl. segélyt arra, hogy felujitsák az infrastrukturájukat, rengeteg szakembert küldtek Kanadából, hogy a demokratikus módszerekre megtanitsák őket, és számtalan embert finansziroztak onnan Kanadába, hogy tanulmányozhasák a kanadai sikeres módszereket. Szives figyelmedbe ajánlanám, többek között Frank Tibor könyvét is, úgy angolul, mint magyarul, amiben leirja, hogyan lett Világpolgár, és hogyan alapitotta meg virágzó non-profit urbanisztikai világhálózatát is. Ebben részletesen beszámol többek kzött arról a magyar demokráciát segitő hároméves kanadai államsegély programról, aztán a kétesztendős önkormányzati gazdaságfejlesztési projectet inditottak, Eger, Pesterzsébet és Nagykáta részvételével. és ez csak egy csepp volt a tengerben.

  • az irással nagyon egyetértek,mert aki kiszeretne szakadni a környezetéből az nem teheti meg mert általánosítanak.s a becsületes,dolgozni akaró emberek járnak rosszúl.Sajnos azt kell mondanom hogy ezek nagyon kevesen vannak.A mi városunkból is a 99 %-a kiment Kanadába./kb 30 népes család/Közülök csak egy dolgozott,egy kivételével már mindet hazaküldték,mert ugyanazt az életet folytaták mint itthon.Arra volt eszük hogy mindkét országban a jogos járandóságukat felvették,s ne mondjam hogy mit müveltek.Akik hazajöttek nagyon jól jártak mert kezdetben 2500 dollárt kaptak fejenként,s a utolsó csoportnak még a repülőjegyét is fizeték csak jöjjenek haza,de kaptak ujrakezdési támogatást a kanadai kormánytől.Minden érkezőt sátor,cigányzenekar,nagy lakoma várta,s aznap a környezetükben senki nem aludt.Amióta itthon vannak meglehet látni,nem győzzünk takarítani,hiszen a város legszebb kertvárosi részébe telepítették őket,de ez elmondható a emeletes házaknál is,mint az Avason áldatlan állapot van.Semmit nem tanultak kint,ugyanazt az életmódot folytatják,kötekednek és ne irjam még le hogy mi mindent müvelnek.A gyerekek mivel a törvény nem kötelezi hogy egy bizonyos kor fölött tanuljanak,igy képzetlenek,csapatokban járnak,korrán nemi életet élnek és 12-14 éves gyermekek már szülnek,de a fiú sem több 16 -18 évesnél,semmi biztos háttér nincs,de a postást már a postahivatal előtt várják.Távol álljon tőlem hogy raszista lennék,olyan munkahelyen dolgoztam ahol a 80-90 %-a ők voltak,de ott sem tanultak,csak azért iratkoztak be hogy az ellátásokat megkapják.Sajnos a többségre ez jellemző és ilyen előitéletekkel a becsületes ,dolgozni akarók sem tudnak kikerülni!

  • Na azért az tény,hogy Kanadából nem véletlenül zsuppolták
    haza a munkakerülő,csaló(ITTHON IS FELVETTÉK A nekik “járó”SEGÍLYT…)
    romákat(sajnos…),képek is voltak, milyen szemétdombot csináltak,tehát nem a mi országunk rasszista,hanem a beilleszkedésre képteleneket,bűnözőket sehol sem,még a toleráns….Kanadában sem szeretik,és pont ez az oldal acsarkodik ellenünk,hát semmi tárgyilagosság…..!mint tudjuk!Ezen nincs mit ragozni!Nem politikai hanem “munka”
    elöli menekültek voltak,és érdekes sok itthon élő rendes
    cigány bizony talál munkát,persze ha keres.TÖBB!!!!!ilyen
    van a környezetemben,akiket nem üldöznek és rendes családi életet élnek,mindenkivel kijönnek!!!

  • Lélfai Szilárd

    Eze a szemét BBC-t is lefizették!? (titokban az O.V. magántévéje, egyes források szerint az egyik gyereke nevére vette meg!)

  • Kopácsi Judith
    2013 október 11
    10:54 de.

    “Arról már szintén nem beszélek, hogy más igényei voltak és vannak a német, mint a roma kisebbségeknek otthon.” by Kopácsi

    Miért nem, Judithka?
    Szerintem is egészen másak az elvárásaik.
    Kiváncsi vagyok, hogy szerinted mi a különbség pl. a német kisebbség és a cigány kisebbség “elvárásai” között?

    Ha valaki otthonosan mozog ebben a témában, az állítólag te vagy, Judithka.
    Nos?

  • Georgina Bojana

    Kedves Dakota!
    Ejnye, ejnye…
    Miért teszel fel Judithkának ilyen kellemetlen kérdéseket?
    Pontosan tudja, hogy mi a különbség a német és a roma nép között. Ezen kár is agyalnunk.

    Más az elvárásaik, más a kulturájuk.
    De most megfordítom.
    A németek, NEM A SVÁBOK! Mindenkinél fensőbb rendűnek érzik kicsit (nagyon) magukat. Voltam Németországban, fiatal koromban. Megtapasztaltam. Rosszul is esett, pár percig. Azután már nem is érdekelt. Tudomásul vettem a “határaimat” és kész. Nem agyaltam rajta. Ők olyanok. Tény, hogy ebben a lenézősdiben nem voltam a partnerük. Miért is? Mert büszke és képtelenség meg(be)törni. Lepattannak rólam az idiót megjegyzések sőt végigmérések is. Megvetem azokat, akik csak azért hordják feljebb az arcukat, mert ők más népnek a szülöttei.
    Ezenkívül azokat tartom többre, akik bármiben ügyesebbek, okosabbak nálam. Legyen szó kapálásról, növényápolásról, vagy a pszichológia rejtelmeiről, irodalomról akár.

    A romák pedig ismételten mások. Mindenben. Figyeld meg, kedves Dakota, a legnagyobb szegénység mélységében is milyen vidámak, ha úgy érzik énekelniük, táncolniuk kell, nem várnak alkalmakra. Megteszik erdőn és mezőn, vagy a belvárosi utca forgatagában.
    A töretlen optimizmusuk, a mindig vidámságuk húzta ki őket a legszerencsétlenebb helyzetekből is.

    Tudod, kedves Dakota, nekem volt “szerencsém” közelről is ismerni a romákat. Soha, de soha nem felejtem el, időnként RÉMÁLMAIMBAN elő is jön, az a Ferenc köruti lakás. Ott éltem 10 éves koromtól közel 40 éves koromig, családostól. Előbb a nagyszüleimmel, később a családommal.
    Csodálatosan szép, igazi, hatalmas polgári lakás volt.
    Mintha már írtam volna erről. A 3 szoba, fürdőszoba kizárólagos használatával. Több, mint 100 m2-en. A lakásnak volt egy “bibije” (( 🙁 ))
    A konyhából nyíló 6 m2-es cselédszobában egy társbérlő élt. (Idiót rendelkezés, hogy különféle népeket összetelepítettek, egy lakásba. Ezt nevezték társbérletnek. A borzalmak, borzalma volt. Ezt csinálták a nagy lakásokkal és családokkal. Volt olyan történet is, hogy minden szobába más-más családot raktak. Eszement ötlet. Úgy, hogy voltak alaphelyzetek, melyeket a hátam közepére sem kívánnék. Azért ez MOST nincs). De ez a “hölgy” egy sötétbőrű, roma asszony volt. Takarítani járt, románc cigarettát szívott (büdös!). Hétvégén pedig a sport eseményekre szotyolát árulni). Olyan hangja volt, hogy a frász tört ki, mindnyájunkat. Pláne, ha elkezdte az ordítozást! Az agyába belevette, a többi “rokonyával”, hogy minket onnan kifüstölnek. Mármint a hatalmas 100 m2 feletti bérleményünkből. Jöttek ám a romák Kevermesről, Battonyáról. Meg ne tudja senki!
    Este volt a dínom-dánom, rissz-rossz borok, a pocsék komersz pályinkáikkal. Így szeressük egymás tezsvérem, meg úgy. Késő éjjel pedig a késelés, mert összevesztek a boron, vagy azon, hogy az előszoba sötétjébe megszorongatták egymás asszonyát. Volt ott ordítás, vér, féltékenység, rendőrség.
    Azt hittem eszemet veszítem. Az akkori tanács széttárta a kezeit. Ennyi volt az intézkedésük. Pokol volt. Majd sokára sikerült elmenekülnünk egy rákoskeresztúri, valóban gyönyörű, két parkra néző lakásba.
    Amikor először egyedül voltam a becsukott előszoba ajtó mögött, bömböltem, sírtam. Az örömtől. Sokáig igazi “meglepi” volt, hogy nem találkoztam azzal a csürhével, mely megkeserítette mindennapi életünket.
    Azóta is kerülöm ezt a népet, jó messzire.
    Van fogalmam a kulturájukról, ezt többször is megjegyeztem, hogy gyönyörű dolgaik vannak. De a többség, kibírhatatlan!
    Ezt is írtam, hiába akarják összemosni a két népet, a magyarokat és a romákat. Képtelenség.
    Ezen nem lehet változtatni, bármennyire is iparkodnak. Ha egy roma család költözik egy magyar lakta helyre, ott azonnal értékét veszítik az ingatlanok. A romáké viszont felmegy.
    Erre mit lehetne mondani?
    Tudomásul kell venni. A témát hiába is boncolgatjuk, megoldás nincs.
    Lerekeszteni, gettósítani viszont veszélyes. Gondoljunk az amerikai Harlemre. Tehát, akik olyan szerencsétlenek, azoknak együtt kell élniük ezzel a néppel, ha tetszik neki, ha nem.
    Többnyire a NEM szócska szerepel a szótárukban, erre a megoldatlan helyzetre.
    Ennyi kedves Dakota a véleményem.
    Nem bántjuk Judithkát. Érthető, hogy védi, törekszik a legjobb és legelfogadhatóbb dolgokat leírni a romákról. De akik megtapasztaltuk mindennek az ellenkezőjét, így bármit mond, nekünk falra hányt borsó.
    Ezért pedig nem szégyenkezem. Tudomásul kell venni ennek a népnek a hiányosságait. Az érdemeit is, említeném a zenei kultúrájukat, a világhíres prímásaikat, a csodálatos hegedűjátékával fellépő művészeiket. Ennyi és nem több.
    Vannak világos és vannak irgalmatlanul sötét, megoldatlan helyzetek. Ezen kár is agyalni.
    Az viszont nem véletlen, hogy a franciák, a kanadaiak NEM kérnek a társaságukból.

  • Georgina Bojana

    Kedves Szilárd!
    Ez elképesztő!
    Hol a redvás búbánatban van ilyenkor az UNICEF?!
    Azok is csak gyűléseket tudnak tartani, vitatkozni, meg ötletelni. De csinálni?!
    Itt egy átfogó programot kellene megteremteni és végig is vinni.
    Elképesztő ez a nyomor. Tudtam, persze, hogy tudtam, van ilyen. De borzalmas ezzel szembesülni.
    *
    De egyhez nagyon ért ez a nép!
    Gyereket csinálni ükre is meg főre is. Gond egy szál sem, hogy hol alszik, mit eszik, mit lát és hogyan nő fel?!
    No ez az, amit felrovok.
    Egy magyar nagyon is meggondolja azt, hogy mikor bővítse a családot. Ők meg, mint a nyulak. Már tizenéves korukban szűlnek. Elkopnak, a többség hamar is hal. Tele vannak fertőzéssel, féreggel. Borzalmas még látni is.
    Sajnálom ezeket a szerncsétleneket.
    Az UNICEFNEK élesen és élesben tenném fel a kérdéseimet. Ez hogyan lehetséges?!
    Rosszabb a helyzet, mint a legelmaradottabb afrikai törzseknél.
    Szembesíteném az Emberi Jogok Szervezetét is, meg mindenkit, akik abban a kosárban henyélnek meg fene nagy értekezleteket, üléseket tartanak a nehezen összerakott pénzecskékből.

  • Georgina Bojana
    2013 október 13
    3:14 de
    Köszönöm, igen tanulásogos volt leírása!
    Engem csak az bosszant, hogy aki nem él ebben, az probál politikát csinálni belőle!

  • Georgina Bojana

    Kedves Figyelő!
    Mi SEM él(t)ünk abban a helyzetben, amelyben a romák.
    De az tény, hogy életünk folyamán Ön is, én is, elég sokat láttunk, sőt meg is tapasztaltunk. Egyikünk sem tör pálcát – senki felett! – De van véleményünk, amit nem is rejtünk véka alá. Mert nem is lehet.
    Fájó pont nekem az UNICEF! Lévai Szilárd megdöbbentő videóját látva, szó szerint a lélegzetem is elállt.
    Borzalmas életkörülmények között, bűnözés “melegágyában” él a romák többsége. Sokan közűlük azt tartják normálisnak, hogy “lopunk”. Beviszik őket a rendőrök, semmi gond.

    Az átlagembernek a véleménye ettől a felfogástól, sokban eltér. Más az elképzelése az életéről.

    No meg az a borzalmas nyomortanya? De még ott is csak szülnek, szülnek nyakló nélkül. Mire is? A nyomorra, a nélkülözésre! Mi lesz a dolga az újonnan, az ott, a reménytelen helyzetében, nincstelenségben felcseperedő, következő roma-csapatnak?
    Lopni.
    De nem kell félniök a rendőröktől. Nekik az lesz a természetes, ha beviszik őket.
    *
    Mindezek után szinte várom, mikor jajgatnak, bele a füleinkbe, hogy őket mindenki üldözi, meg kitiltják őket, meg miért, úgy egyáltalán?!!
    *
    Most és itt meg kellene magyaráznunk, hogy nem az a normális élet, hogy sokan úgy élnek, ahogyan?
    Gyereket mindenki tud csinálni, de felelősséggel felnevelni már kevesebben. Ezért más népeknél kevesebb a gyerek és több a felelősség.
    Akiket a világra hívnak, azoknak nem lesz szép és boldog életük. Ezt nem győzöm megírni, elmondani. De amikor halkan de megmondom, én vagyok a főgonosz.
    Semmi gond, megszoktam.
    Attól még NEM VÁLTOZIK a VÉLEMÉNYEM.

  • Georgina Bojana
    2013 október 13
    3:14 de.

    Pontosan úgy, ahogy mondod, kedves Georgina Bojana.
    Azzal a kiegészítéssel, hogy nem csak a magyarokkal képtelenség “összemosni” őket, hanem minden más, normális életvitel szerint élő néppel.
    Ha beírod a Google keresőjébe azt, hogy ” A legrosszabb emberek a világon “, érdekes olvasnivalót fogsz találni.

  • Kopácsi Judith
    2013 október 11
    2:15 du.

    “Elég, ha az illető elhagyja hazáját és fél oda visszatérni, ahol üldözhetik vallása, neme, börszine, szociális csoportba való tartozása, vagy nemzetisége miatt. Az üldözés alatt értendő, ha valaki nem kap munkát, orvosi ellátást, oktatást, lakást a fenti okok miatt. ”

    Ezt komolyan gondoltad, Judithka?
    Szerinted csak azért nem kap valaki munkát, mert cigány?
    Ne nevettesd ki magad. Tény, hogy kevesebb a munkahely és ami van, oda többnyire szakképzett embereket keresnek. Ez jelentős probléma ennek a kisebbségnek az esetében. Hallottál te már olyat, hogy a zsidó kisebbség, vagy a sváb kisebbség amiatt panaszkodott volna, hogy nem akarják alkalmazni őket sehol?
    Na ugye?
    Nem kap orvosi ellátást? Alanyi jogon jár mindenkinek.
    Oktatást? Hiszen semmiféle kedvezménnyel nem lehet iskolába csalogatni a többségüket, nem hogy nem engednék őket iskolába.
    Ugye te is érzed, hogy milyen butaságokat hoztál fel példának, Judithka?
    Nem kapnak lakást? Ők az egyetlen csoport, akiknek ingyen lakásokat osztogatnak, ha fizetik a rezsit, ha nem. A többségi társadalom tagjai sem kapnak annyi segélyt, támogatást, mint ők egyedül.

  • Georgina Bojana
    2013 október 14
    12:49 de.

    Miért is lennél az, kedves Georgina Bojana?
    Csak az igazat mondtad.

  • Kopácsi Judith

    Na, Dakota, ha ez igaz, akkor itt az ideje, hogy Te is roma legyél MO-on. Irigylésre méltó sorsod lesz. Ne felejts el majd beszámolót irni nekünk új életedről.

  • Kopácsi Judith

    Dakota, volt alkalmam jónéhány iskolát meglátogatni MO-on. Többek között kisegitő iskolában is, ahol a többség (90%) roma volt. És volt alkalmam itt, Torontóban is velük együtt dolgozni, és látni a különbséget, azaz azt, hogy ugyanezek a gyerekek, akiket ott kisegitő iskolába járattak, itt négy hónapon belül képesek voltak utolérni kanadai kortársaikat. A kanadai pedagogusok mesélték nekem, és nem gyöztek miatta csodálkozni. Jé, mit tesz az, ha valakit nem különböztetnek meg a származása miatt!

  • Kopácsi Judith

    Kovács Éva, szomoruan kell közölnöm veled, hogy azok aliket kanadából kiutasitottak, a legtöbbje nem saját költségen tette meg azt az utat. Ha akarták volna, sem engedték kifizetni nekik a visszauti utiköltséget. Ne kérdezd miért. Ez a rendelet, és kész.
    De, mint mondtam, a kiutasitásuknak semmi köze nem volt az “életstilusukhoz”. Nem mondom, hogy nem volt köztűk olyan, aki kihasználta a lehetőségeket, de túl sok “lehetőséget” eleve nem kaphattak, mert a szociális juttatások feltételei közé tartozott, hogy vagy nyelvet tanulnak, vagy dolgozni mennek. Számosan a munkát választották, igen sokan dolgoztak Hamilton és környékén pl. a gombatenyésztő farmokon. Milyen érdekes, hogy ezekről nem szól a fáma!

  • Kopácsi Judith

    Geogina Boja, amit te leirtál a romákról a rolúk szoló tapasztalataidat én is átéletm. Nem a romákkal, hanem néhány echte kanadai benszülöttel, akik a velünk szemben lévő lakásban laktak. De akik két emelettel lejjebb laktak, azok nem voltak sem romák, sem kanadai benszülöttek, “csupán” kanadai, többgenerációs u.n “white trash” azaz egyszerüen csak lumpen prolik, akik legalább három generációs “szociális segélyen és lakásban éltek”. Három évet éltünk mi is egy ilyen épületben, a környéket “dzsungelnek” becézték, még a taxi sem mert bejönni a telepre. Egy alkalommal amikor bevásárlószatyrokkal és alig pár hónapos kisfiammal haza érkeztem a bevásárlásból, a txis nemes egyszerüséggel kirakott a sarkon, és én néztem, mint a moziban, hogy én most két kezemmel melyik zacskót fogjam, és mit csináljak közben karonülő csemetémmel. A gondot megoldották azok az “elvetemült” dzsungelben élő gyermekek, akik rohantak segiteni nekem. Volt köztük minden szinű és nemzetiségű, egyetlen dolog volt bennük közös, hogy amikor látták, hogy bajban vagyok, segitségemre siettek. Nahát, ezért nem vagyok hajlandó senkinek sem “segiteni” a gyülölködésben.”

  • Szukits Rezső

    Judit! Köszönöm, nekem kevés ehhez az erőm. A gyűlölködés olyan fokán áll a magyar közvélemény, amit az itteni hozzászólások jól tükröznek. Sok mindent köszönök, nem csak ezeket a sorokat, de ezeket különösen: “nem vagyok hajlandó senkinek sem “segiteni” a gyülölködésben” Én sem.

  • Szukits Rezső

    Kedves Judit. Most nézem, mennyire felületesen ítélkezem, 178-an jelezték, hogy tetszett az írás, ennyien meg is osztották. Judit, örülhetünk; mi vagyunk többen. Még akkor is, ha a gyűlölködők hangja erősebb.

  • Nos én és sokan mások sem gyűlölködnek,mint ezen az oldalon sokan,csak legfeljebb sajnálkoznak a helyzeten és hogy kik vannak többen azon lehetne vitatkozni,de nem érdemes,mert csak elszabadul a pokol illetőleg a felesleges sértegetés a
    köbön!

  • Kopácsi Judith
    2013 október 20
    9:37 du.

    Judithka,melyik részét vitatod a kommentemnek? Szeretném, ha tételesen felsorolnád és megindokolnád. Előre is köszönöm.

  • Kopácsi Judith

    Marcsi, még tiszta szerencse, hogy Te nem gyülölködsz. Képzelem, mi lenne, ha még el is kezdenéd!

  • Kopácsi Judith

    dakota, soroljon neked akármit is az ördög. Akinek kedve és ideje van, az majd elovassa a témáról szoló irásaimat, ahol megtalálja. Kötözködni nélkülem is tudsz. Sajna, nincs rád időm. Várnak a könyvek, amiket még meg kell irnom.

  • Kopácsi Judith

    ” Több mint száz ÁVH-s tiszt töltötte a felkelés kritikus napjait a rendőr főkapitányságon. Többek közt olyanok kerestek és találtak nálunk menedéket, mint Partizán szövetségbeli barátaim vagy mint Bartos miniszterhelyettes, akiről tudtam, hogy csak gazdasági ügyek intézésével foglalkozott. (… és nem voltak részesei a véres koncepciós pereknek. Nem vezényeltek olyan egységet sem, amely az utóbbi napokban vérengzést hajtott volna végre. Ők kérték apámat, hogy adjon számukra menedéket. Mint mondták:)
    “- Nem is a népharagtól félünk. Az ÁVÓ-sok kiszámíthatatlan viselkedése az ijesztő.
    Megtudtam tőlük, hogy két nappal korábban parancsot kaptak: vonuljanak be a belügyminisztériumba, az épület védelmére. Amint megérkeztek, szörnyű jelenetnek voltak szemtanúi. Nem sokkal érkezésük után hasonló feladattal jötték az ÁVÓ tiszthelyettes képző iskolájának növendékei is. Az épület ÁVH-s őrsége nem kapott tájékoztatást érkezésükről és félelmében tüzet nyitott a közeledőkre. Sok halott és sebesült maradt a kövezeten.
    – Annyira úrrá lett rajtuk a pánik, hogy már saját bajtársaikat is legyilkolják. Most már megértheted, hogy miért akarjuk itt hagyni ezt a helyet, ahol rémálommá vált a szolgálat. Azt szeretnénk kérni, hogy fogadj be minket. Osszál be bármilyen munkára a rendőr főkapitányságon.
    – Fiúk! Ennek nincs semmi akadálya. De miért akartok a főkapitányságra jönni?
    – Eljutott a híre hozzánk is, hogy te meg tudod védeni az embereidet és mersz a tömeggel tárgyalni. Ha itt a dolgok rosszra fordulnak, nem lesz egyetlen Kopácsi sem, aki megvédjen bennünket. Itt általános a pánik és mindenki csak a maga bőre mentésére gondol.

    Többen közülük saját szobát kaptak, ahol kártyáztak és telefonálgattak a hozzátartozóiknak, mások egyéni búvóhelyeket kerestek. Akiket pedig a nemzetőrök állítottak elő, azokat foglyokként tartottuk az épületben. Ugyanazt kapták enni, amit mi, s nyitott ajtók mellett éltek a cellákban, egészen addig a napig, amikor a szovjet hadsereg másodszor is támadásba lendült.”Kopácsi Sámdor: Életfogytiglan cimű könyvéből.

    Gondolom, ebben a felállásban érthetőbb a dolog.

  • Noszticzius Judit

    Orbán magatartása továbbra is rémes !!!!!!!!!!!! 🙁 🙁

  • Kopácsi Judith
    2013 október 22
    12:41 du.

    Hogyne Judithka.

    “a valódi uszitókat nem érte atrocitás, csak a katonastisztek, Élén Mező Imrével, aki Nagy Imre híve volt, és az értatlan kiskatonák lettek kiküldve fehér zászlóval, az immár alaposan fölböszitett tömeg közé. A többiek megtalálták azt a bizonyos hátsó kiskaput, amitApám is javasolt nekik, eredetileg. ” by Kopácsi Judith

    Az ártatlan kiskatonák lettek kiküldve, ha jól értem a szavaidat, Judithka, és az a “több, mint száz ÁVH-s tiszt pedig koszttal, kvártéllyal a Deák téri főkapitányságon védelem alatt.

    “Többen közülük saját szobát kaptak, ahol kártyáztak, és telefonálgattak hozzátartozóiknak. Akiket meg a nemzetőrök állítottak elő, azokat fogolyként tartották az épületben. Ugyanazt kapták enni, amit a rendőrségi állomány, és nyitott ajtók mellett éltek a cellákban.” by Kopácsi Judith

  • Noszticzius Judit
    2013 október 24
    5:29 de.

    Részleteznéd, Juditka?
    Mi az, amit rémesnek találsz?

  • Kopácsi Judith
    2013 október 22
    12:41 du.

    Jól értem a szavaidat, Judithka?

  • Kopácsi Judith

    dakota, és kik küldték ki azokat a kiskatonákat, no meg Mező Imrét is a biztos halálba? Csak nem gondolod, hogy apám keze volt a dogokban? Kissé túl nagy a fantáziád. Miután Apám nem hagyhatta el a főkapitányságot, igy arra sem volt befpolyása, hogy mi történt a Köztársaság Téren. Szerintem nyugadtan abbahagyhatod a furkálást, nem fogyz vele elérni semmit.

  • A médiaszabadság- Orbanisztánban!
    A fideszes szolgák,mindenütt jelen vannak! Az internet wwitv linkjén az ATV-nél,ahol a tetsziket-és a nem tetsziket lehet jelezni,már 8500 fölött van a fideszes elmarasztaló banda,még éjszaka is,felváltva “dolgoznak” az egyetlen elfogadható tv-csatorna lejáratása érdekében!
    Egy nyugat-magyarországi gyógyfürdőben a Fidesz “aktivistái”leszedik és hátrateszik a Népszava és a Népszabadság példányait,hogy ne is lehessen látni ezeket és előre rakják a Magyar Nemzet és a Magyar Hírlap szennylapokat…
    A “Kossuth-nak” csúfolt “közszolgálati” rádió október 31-én d.u.4 órai híreit így kezdte:”Orbán Viktor azt mondta…stb.,”,mintha Jézus Krisztus szólt volna tanítványaihoz:ezt még Rákosi sem engedte meg magának!

  • provokáló szövegtartalom miatt a hozzászólás törölve. a moderátor.

Leave a Reply


Trackbacks

This site is protected by Comment SPAM Wiper.