Márciustól repül Észak-Amerikába a Sólyom Hungarian Airways

2013 július 30 8:45 de.47 hozzászólás

Megszerezte Magyarország új nemzeti légitársasága a hívójelét, illetve ICAO kódját és ezek szerint világszerte a “Hungarian” callsign-t fogják alkalmazni, ICAO kódként pedig a “HUN” jelenik meg reptéri kijelző táblákon az adott járatszám előtt – ez derül ki az airportal.hu legújabb cikkéből, mely az éppen alakuló Solyom Airway-ről számol be. A légitársaság első Boeing 737-500-as gépét jelenleg az angliai Bournemouth-ban székezik, ezt követi majd a gép átfestése – jelezte Vágó József, a Sólyom Airways vezérigazgatója a TV 2 Mokka című műsorában. Első körben hat gép érkezik a Ferihegyre, ezek közül az Álmos vezérre keresztelt Boeing 737-500 augusztus 18-án landol Budapesten. Második körben további hat gép érkezik november és december között, így méretben már az év végére a Sólyom flottája eléri a Malév egykori flottájának felét. A gépeket az angol European Aviation-től lízingeli a légitársaség, a gépek utaskapacitása összesen 110 fő. Ebből 98 economy osztály, 12 pedig business.

Sólyom Airways

Sólyom Airways

Olvasóinkat viszont az a részlet is érdekelheti, hogy a cég tervei szerint márciustól indulnak a Sólyom első  tengerentúli járatai, így feltehetően első körben New Yorkból lehet majd átszállás nélkül Budapestre repülni. Az indulás évében alapvetően európai városokba repül  a Sólyom és a cég már megerősítette, hogy szeptembertől Amszterdamba, Brüsszelbe, Frankfurtba, Londonba, Milánóba és Párizsba lehet majd repülni az új magyar légitársasággal. “Stratégiánk nagyon fontos eleme az, hogy elindítjuk a hosszútávú járatokat és ráhordjunk a budapesti bázisról észak-amerikai, kínai és egyéb desztinációkra”–mondta Vágó a Mokkában.

A Sólyom első, Boeing 737-500-as gépei húsz évesek lesznek. A Népszabadság számításai szerint havi 7-8,5 millió forintba kerül a hat gépes flotta üzemeltetése, amennyiben gépenként napi négytől hatig terjedő egyirányú járattal számol a cég. Ez azt jelenti, hogy 70 százalékos töltöttség és 80 eurós egyirányú jegyár mellett lehet nullszaldós a vállalkozás. Lucsik János, a Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding Kft igazgatója jelezte, hogy összesen 6 és 12 millió euró áll a Sólyom rendelkezésére a szeptembertől decemberig terjedő időszakra.

Bár a hvg.hu elemzőkre támaszkodva pesszimista képet festett a Sólyom esélyeiről – jelezve, hogy szerintük egy, vagy másfél év után kiszállhatnak az arab befektetők ha kemény vesztességeket termel a cég (a vesztességes első évvel mindenképpen számolni kell) -érzékelhető a lelkesedés és optimizmus a légiközlekedési szektor magyar rajongói, így tehát az airportal.hu olvasói között. Számos Angliában élő magyar olvasó ajánlotta, hogy felkeresi a bournemouthi repülőteret és ha lehet, fotót készít az első Sólyom gépről, többen pedig a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren terveznek találkozót augusztus 18-ára, amikor a tervek szerint landol a Sólyom első gépe. A Sólyom Airways rajongók nevű Facebook csoport eddig csaknem 4 ezer lájkot szerzett.

47 hozzászólás

  • Jól értettem? 20 éves gépekkel? Szerintem elírás lehetett. Szerintem jobban jött volna ki mindenki, ha a MALÉV gépparkját lízingelték volna tovább. Járatok racionalizálásával, szigorú, profitorientált üzemeltetéssel mehetett volna bőven nyereségesen. (A ryanairt használom rendszeresen, és 10-ből kb. 2 alkalom, hogy nem 100%-os a telítettsége. Ami nem jelenti, hogy a járatra a jegyeledás ne lett volna az! És az sem túl olcsó, mert átlagosan 80-120Euro között lehet a jegyek túlnyomórészét megvenni.)
    Én még javasolnám egy-két felkapott üdülő és elosztó desztináció beépítését, pl. Bangkok, Dubai, Miami…

  • Bődületes farce. Titkos pénzek, titkos tulajdonjog, hatalmas hazugságok, Photoshop-al gyártott gépek és olyan üzleti számok, amik még a legideálisabb utasszám és repülési teljesítmény szerint sem lehetségesek matematikailag.
    Mekkora hülyeség és felelőtlenség kell ahhoz, hogy egy egyén, de tetézzük ezt, egy gyerekes szülő, család vaktában szerencsét próbál ismeretlen minőségű karbantartással, személyzettel repülni kimustrált, irdatlan magas repülőórával és le-felszállási ciklussal rendelkező, elavult gépen, aminek biztosítása és tőkéje bizonytalan??? Főleg magyarokról és néhány hibbant határon kívüliekről lehet szó.
    A Sólyom be sem lépett egyetlen nemzetközi társaságba, nem beszél biztosítójáról és anyagi képességéről, mert privát és titkos társaság. Ezek után elégedetlenség, baleset, lemondott járat után miként érvényesíti jogát az utas, amikor azt mondják neki, hogy “Menj innen gyorsan a francba és más társaság gépével a saját költségeden!” Fidesz mentalitás a javából!

  • Christopher Adam

    Mondjuk, őszintén szeretném ha sikerülne a Sólyomnak, de a 20 éves gépek (tényleg 20 évesek lesznek!) valóban nagyon öregek. Bár azt állitják – koruk ellenére – hogy nem kimustráltak. De a nagyobb probléma mégis az lesz, hogy a magyar lakosság (érthető okok miatt) nagyon ár-érzékeny, igy tehát kevesen engedhetik meg maguknak azt a luxust, hogy drágább jegyet vegyenek külföldi utazásra – prémium szolgáltatások miatt, vagy azért mert támogatni szeretnék ezt a magyar vállalatot – amikor eleve van esetleg egy olcsóbb külföldi, vagy fapados alternativa. Például biztos, hogy amikor beindul a Sólyom amszterdami járata szeptemberben, a KLM leszállitja árait saját járataira. Egy nagyobb, ismertebb társaság ezt sokkal könnyebben megteheti mint egy kisebb cég, mely kénytelen lesz drágábban árulni jegyeit. Cserébe igérheti, hogy a KLM-hez képest jobb szolgáltatást nyújt (például száraz keksz, vagy mogyoró helyett szendvicset, bort, sört, stb.). De miközben ez a prémium alternativa számomra szimpatikus és én elgondolkoznék azon, hogy kicsit többet fizetek azért, hogy normális kiszolgálást kapjak, sokan mégis az olcsóbb opciót választanák.

    Perze az is igaz, hogy az utasok jelentős része nem magyar lesz, úgy mint a Malév utasainak többsége is külföldi állampolgár volt. Azt hiszem, hogy a Malév esetében kb. 60-40 volt az arány, a külföldiek “javára”.

  • Nem a gépek kora a baj, hanem a megtett órák és a ciklusok. Emellett egy privát titkos cég, ismeretlen vagyonnal, biztosítással, szerződésekkel, ami enyhén szólva KÉTES és akinek titkolni valója van, de életekért felelős az egyenesen bűnöző! jelentkezzen az, aki szívesen ültetné fel gyerekét a Sólyom első járataira.

    Idézem a Népszabadság cikkének részletét:
    A European Aviation Group honlapja alapján a gépek átestek a D karbantartáson, amely a legmagasabb szintűek egyike, s egy ilyen után a gép szinte újnak tekinthető. Igaz, D-check akkor esedékes, amikor a repülő elérte a gyár által meghatározott, igen magas repült óraszámot. A 18-22 éves gépek 35 ezer fölötti repült órán és 50 ezer fölötti cikluson (le- és felszállás) vannak túl a honlap szerint. Ez iparági szakértőink szerint rendkívül magasnak számít.

  • http://hvg.hu/gazdasag/20130729_Egy_evet_adunk_a_Solyom_Airnek

    Érdemes elolvasni az elemzést. Érdemes az embernek az életével, pénzével kockázatot vállalni, néhány dollárért, amennyivel talán olcsóbb lenne a jegy??? Maradok inkább Lufthansa, British Air, Air France, járatainál, esetleg felvonszolhat valaki KLM-re, amit húsz éve mellőzök, amikor elvesztették az összes poggyászunkat L.A. – Amsterdam München járaton.

  • Christopher Adam

    Idén júniusban a US Airways-szel repültem Philadelphiából Münchenbe, aztán Münchenből Budapestre a Lufthansával. A US Airways rettenetes egy társaság, őket a jövőben mellőzöm. De nekem továbbra is a Lufthansa a kedvencem és a müncheni reptér is nagyon civilizált.

    A hvg.hu cikket olvastam, és – hát – a titkos arab befektetőkről és rejtélyes üzleti tervről szóló homályos információk továbbra is kissé furcsák. Az olcsón lizingelhető, ugyanakkor magas üzemeltetési költségekkel járó Boeing 737-500 kiválasztása is eléggé érdekes döntés. Persze az is lehet, hogy indulás előtt azért fogalmaztak ilyen homályosan, mert üzleti érdekeket sérthet (a konkurrenciát erősitheti) ha mindent nyilvánosan elmondanak. Igy tehát a hvg.hu is csak az elhangzott félinformációk alapján kérhette ki a szakértők véleményét, akik – mint ahogy olvashatjuk – a cég elég gyors csődjét vizionálták.

  • Kedves Christopher. A titkolozás, a “homályos üzleti tervek”, a photoshop-al készített repülőbemutatása, mint már bérelt gép, a vidéki kis kócerály, mint üzleti központ, az anyagi háttér ismeretlensége MIND azt mondja, hogy ezt nem szabad elsőként kipróbálni. Akinek esze van és nem akarja pénzét kockáztatni, pazarolni egy elhalasztott járatra, majd ideges lenni hetekig, mert tönkretették üzleti útját, vakációját, az távol tartja magát kétes, szinte bűnözői terveket sugalló utazási vállalatoktól. Magyarország NEM jogállam, senki, semmire sem megy kártérítést kieszközölni. Budapesten még egy taxiba sem ülnék, mert esély van rá, hogy átvernek. Semmi esetre sem repülnék egy “privát” társaság gépén, egy léggömb biztonságosabb és uticélom bár a szélre van bízva, de legalább tudom, hogy az változó, kiszámíthatatlan, ebbe beletörődtem, az is biztos, hogy nem szándékosan csap be senki, nyerészkedésért, lenyúlásért.

  • – Helyesen:
    “…gépenként 4-6 napi egyirányú járattal havonta 7-8,5 millió e u r ó b a kerül ezzel a típussal, a repült távolságtól és a napi járatszámtól függően….”(NOL)
    – Egy repülőgép csak akkor kap felszállási engedélyt, ha megvan az előírás szerinti, kompromisszummentes végeredményt adó biztonsági, műszaki check. Európában, USA-ban, Kanadában és egyéb civilizált helyeken másképp nem lehet repülni, járat engedélyhez jutni. Ezért nem engednek be egy sor afrikai légitársaságot Európába (fekete lista). Innentől viszont biztonságos velük a repülés.
    – Ez egy privát légitársaság, a FIDESZ-KDNP-nek nincs köze hozzá (eddigi ismeretek szerint, leszámítva a generális nyitást kelet felé), felesleges politikai fröcsögést belekeverni

    Hajrá Sólyom, hajrá Magyarország, jöjjön minél több keleti befektető (is) Magyarországra. Ha elviselhető áron repülnek New Yorkba, Miamiba, Montrealba miért ne próbálnám ki?

  • Enterprise
    2013 július 30
    1:23 du.
    “- Egy repülőgép csak akkor kap felszállási engedélyt, ha megvan az előírás szerinti, kompromisszummentes végeredményt adó biztonsági, műszaki check”
    hát, ez biza, nem így van. a fapadosoknál semmi ilyen nincs, leszáll, kipakol, bepakol és még meleg motorokkal visszaindul.
    a turul járatengedélyei eddig nem véletlenül csak egy irányba szólnak, mivel un. résidőket tud csak repülni, ugyanis a többi desztinációt a malév bukása után azonnal lenyúlták a nagyok.
    szóval, ezen még dolgozzon 1 kicsit 😀

  • Nyilván nem a legolcsóbb ezen gépek üzemeltetése, hiszen elavult modellek révén az új modelleknek sokkal jobb az 1 főre jutó üzemeltetési költsége, de ez nem a műszaki állapot miatt van. A D-check során a teljes szétbontást követően ezen gépeket is a jelenlegi legmodernebb technikával szerelték fel, valóban, mintha újak lennének. Indulásnak tökéletesek, nem fognak lezuhanni.

    Innen kintről könnyű kritizálni Magyarországot, de talán haza kéne menni, és ott kéne megmutatni, hogy hogyan is lehet jobban, ügyesebben, okosabban.

    Egyéb iránt a következőn érdemes elgondolkodni:

    “Gondoljunk inkább arra, hogy a Kun Bélával Nyugatra menekült vörös emigráció ugyanezt csinálta. Amikor megnyílt például a Gellért gyógyfürdő, azzal írták tele a nyugati lapokat, hogy ne jöjjenek Budapestre fürdeni, mert a budapesti fürdők vize pestissel fertőzött. Ezek jogfolytonosak, ezek semmit sem változtak lassan száz év alatt. Ezek kiütést kapnak, ha magyar trikolór alatt történik valami.”

  • Ille,
    erős tévedésben van. Csak műszakilag megfelelő repülő szállhat fel. Hogy a check cilusidő mekkora, s pontosan mit takar, azt pontosan rögzíti egy protokol. Ezeket a teszteket egytől egyig végig kell csinálni, ciklusidőnként, precízen dokumentáltan, ellenőrzötten.
    Ezért a javítást végző cég, vezető és szerelő büntetőjogilag felel. Emellett a replövezetők a fedélzeti rendszer segítségével indulás előtt szintén protokol szerint végigjátsszák amit kell. Az, hogy Ön mit képzel egy fapados repülőgép üzemeltetéséről, mert esetleg kétszer utazott már repülőgépen, szerencsére ebből a szempontból indifferens, nem erre alapozzák a repülés biztonságát – mely az összes közlekedési eszköz között a legmagasabb, függetlenül egy gép repült óraszámától – amíg a gép engedélyt kap – hangsúlyozom, civilizált országokban.
    (Inkább maradjon az Ady idézetek nem adekvát ollózgatásánál, az nem igényel műszaki ismereteket)

  • Grécsy Gábor

    Szerintem kár fröcsögni. Baleseti kockázatot nem nagyon látok benne, a Lufthansa is 20-30-40 éves gépekkel repül transzatlanti utakon (pl. Boeing 747-es) vagy az Austrian aki hasonlóan régi gépekkel nyújta a szerintem és sokak szerint az egyik legjobb business class szolgáltatást Kanada és Európa között.
    Állami szerepvállalás nincs a cégben, ezért a politikát kár belekeverni.
    Viszont akárhogy gondolkozom ez az első nagy magánprojekt ami Magyarországról indult a 2008-as válság óta. Ennek mindenképpen örülök.

  • A parittyás hangja

    Attila
    2013 július 30
    1:38 du.

    Innen bentről is könnyű kritizálni ezt az országot mert ennél csak jobban, ügyesebben, okosabban lehetne csinálni!

    Egyéb iránt a következőn érdemes elgondolkodni:

    “Gyűlölni egy más világnézetet, egy más vallás híveit vagy egy nemzetet, amely egykor védte hazáját, és amikor megtámadtuk visszalőtt? ….. Terméketlen, önpusztító, kártékony lelkiállapot. Visszamenőleg húsz-ötven-száz év távlatából gyűlölni valamit, ami már régen a történészek gondja, valakit, aki már régen meghalt, végképp teljesen értelmetlen dolog. Félrevezetett emberek, beteg lelkek, javíthatatlan ostobák vagy hivatásos bajkeverők foglalatossága. ……. Az egész ország látja kárát, hogy egy műveletlen, bárdolatlan, gátlástalan csoport képtelen hazugságok tömegével mérgezi a közbeszédet, ámítja a közvéleményt. Renegátok mondanak ítéletet erkölcseinkről, a mindennapjainkról, az életünkről. Cinkos mosollyal félrenézve engednek utat az aljas indulatoknak.”
    Cs.A. Rio de Janeiro-Szentendre

  • US Airways Manager

    Udv mindenkinek :

    gybognarjr: teljesen mindegy, hogy a repulo melyik evben keszult, vagyis hany eves. A boeing a 737-500 tipust 75.000 ciklusra tervezi, igy egy 48-49 ezer ciklust repult gepben meg van par ev.
    Europaban mar csak “magan” legitarsasagok vannak, mivel az EU tiltja az allami szerepvallalast.
    A biztonsagi standardoknak mindenek meg kell felenie. A gepeket nem a solyom szervizeli es ellenorzi, hanem a szerzodott partneruk, az Aeroplex of Central Europe. Ok pedig nem csak a solyom gepeivel foglalkoznak, hanem nagyon sok mas europai “nagy” legitarsasag is oda hordja a gepeit javitasra.
    Az ellenorzesek (A, B, C, D check) pedig egy, a gyar altal szigoruan eloirt es ellenorzott rendszer szerint kerulnek elvegzesre.
    Ennek hianyaban a legitarsasag semmilyen tevekenyseget nem vegezhet.
    BTW,az aeroplex volt a malev muszaki partnere is, a kozel 40 ev balesetmentes idoszak azt hiszem tobb, mint jo referencia.
    Biztositas nelkul AOC engedely sem kerulhet kibocsajtasra, tehat ez is nonszensz, hogy nincs biztositasuk.
    Szinten EU eloiras a torles es keses eseten kotelezo karterites. Ezeket a biztositokon keresztul rendezik a legitarsasagok, tehat ha nekik nincs penzuk, akkor is megkapja a lemaradt utas.
    Az AOC engedely feltetele, hogy az uzleti terv alapjan legalabb 6 honapos mukodesre bankgaranciat kell bemutatni. IGy az elso 6 honapban nem kell tartani a legitarsasag hirtelen “eltunesetol”.

    Ille István: Igen, a fapadosok tobbnyire 30 percet tartozkodnak a foldon. Es milyen erdekes, megsem tortent meg egyikkel sem muszaki problema miatt bekovetkezett baleset, vagy katasztrofa.
    a “nem fapados” gepeket talan minden leszallas utan csavarokra szedik???
    A general check megtortenik azalatt fel ora alatt, “A” check pedig hetente tortenik ejjelente amikor allnak a gepek.
    A gyar pedig tipusra bocsajtja ki a maintenance eloriasokat, nem pedig aszerint osztalyozva, hogy fapados vagy nem fapados.

  • Nem latok semmi kivetnivalot ebben a vallalkozasban. hajra Solyom, talan megjegyeznem, hogy heti 1 (egy) jarat mondjuk Clevelandbol foleg a nyari honapokban 100%-os telitettseget eredmenyezne…………..oda-vissza!!!!

  • Enterprise
    2013 július 30
    2:27 du.
    nem jön ez össze magának, fiam 😀
    nem arról van szó, hogy én mit képzelek, hanem a gyakorlatról 😛
    a műszaki ismereteknek ehhez semmi köze – amiből, érezhetően, magának sincs túl sok 😛

  • Avi ben Giora

    A husz éves Boing abszólut nem stimmel de ez lényegtelen.(már csak azért mert ezt a tipust ha ismereteim nem csalnak max 25 éve állították forgalomba) Ahhoz, hogy egy csotrogány megkapja a nemzetközi repülési engedélyt több kritériumnak kell megfelelnie ugy műszakilag mint biztonságilag. És akkor még nem biztos, hogy meg is kapja egy repülőtér használat engedélyét mivel a le és felszállás pénzbe kerül még ha éves használati dijat fizet általányban akkor is drága. Nem tudom hogy valóban mit csinálnak majd ha arabék beintenek hogy nem gazdaságos illetve nyereséges a cég. Egy évig bizti fognak repülni de utána?

  • Enterprise!
    Hat nem szerencses flotas ez az Ille: o beszelhet/irhat mindenrol amihez goze sincs, de mas ne szoljon egy szot se. Pedig egyedul az o firkalasa tanuskodik abszolut tudatlansagrol.Jaj szegenykemmel megint “szemelyeskedem”.
    Elnezest,de csak a sajat fegyveret hasznaltam.

  • csak erdekessegkent:

    “…Egy nagy kozel-keleti legitarsasag, valoszinuleg az Emirates Airlines lehet a Solyom Airlines titokzatos befektetoje…”
    http://www.portfolio.hu/vallalatok/az_emirates_lehet_a_solyom_titokzatos_befektetoje.3.187327.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

  • US Airways Manager

    Ille Istvan : Latom napi rendszeressegel uzemeltet repulogepeket, fiam 🙂
    (Kerdes melyik bolygon, mert a foldon NEM ugy mukodik ahogy elkepzeli).

  • US Airways Manager

    Ille Istvan, ez a kedvenc “szakmai” megjegyzesem ontol :
    “mivel un. résidőket tud csak repülni”

    Felhivnam figyelmet, hogy MINDEN legitarsasg “residoket” repul (mar ha ez repules lenne, de nem az).
    A resido nem azt jelenti, hogy van egy “szabad res” ahol repulhet.
    A resido (SLOT) a repuloter altal a legitarsasagoknak kiosztott idotartam, amikor a repuloteret hasznalhatja felszallas es az ahhoz kapcsolodo muveletekre.
    “resido” akkor is, ha az adott repuloteren az az egyetlen jarat azon a napon.
    A jarat kap egy elore kiosztott residot : pl. 10:35 – 10:55. Ez azt jelenti, hogy a hatratolas (pushback) megkezdesetol a repuloter elhagyasaig terjedo idore 20 perce van.

  • Örömmel fogadtam a légitársaság megelakulásáról szóló hirt.Ha megindul a New Yorki járat az elsők között jelentkezem utasként.Sok sikert kivánok a bátor válalkozoknak.Bizom abban,hogy hosszu életü lesz a légitársaság minden magyar ember örömére.

  • Ille István
    2013 július 31
    12:28 de.

    Ille,
    még veszíteni sem tud elegánsan, szánalmas. Mi lehet ennek az oka, megmérte már arcbőrének vastagságát (persze az is egy műszaki feladat…)?

  • JIMBO
    2013 július 31
    8:13 de.
    ugyan már, hiszen más is ír minden féléről, amiről fogalma sincs!
    itt van mindjárt maga 🙂

  • US Airways Manager
    2013 július 31
    8:41 de.
    bizony, üzemeltetek! enyém a mogyoródi turul légitársaság!
    kössz a TIT előadásért!
    sokat mondó volt 😀

  • Enterprise
    2013 július 31
    10:50 de.
    nem vagyok vesztes típus. amúgy meg a vereséghez győztes is kell.
    ugye, nem gondolja komolyan, hogy maga győzhet felettem?
    orcám bőre pedig pont olyan vastag mint a maguké. na jó, annyira azért nem 😛

  • Ille István
    2013 július 31
    11:27 de.

    Ne szerénykedj, ille. Közismert, hogy a NASA mindent elkövet, hogy megszerezze a pontos leírását, mert a tiédhez hasonló éghetetlen, maximálisan kopásálló anyagra lenne szükségük az űrsiklóik fejlesztéséhez:)

  • dakota
    2013 július 31
    3:05 du.
    ráadásul még szép is!

  • Sajnos műszaki analfabéta vagyok és kezdetben nagyon féltem
    a repüléstől,de hosszú évek alatt megbarátkoztam a gondolattal és sok szép helyre eljutottam ,sokkal rövidebb
    idő alatt (Európában)mint vonattal,vagy busszal,statisztikailag bizonyítottan jóval kevesebb baleseti kockázattal.A tengerentúlon nem jártam!
    Élvezettel olvastam a hozzáértők hozzászólását és pár
    kivétellel örülök,hogy a Sólyom biztonságos annak ellenére
    hogy nem új gépekkel üzemel és magyar….!!!
    Sajnos Illét a valóban hozzáértők sem tudják meggyőzni,mert
    ő mindenhez ért…..és mindent tud…..
    Hát ez a baj vele!

  • Nem éri el a MALÉV flotta felét a 6 gép.
    A MALÉV-nek 22 gépe volt.

  • 29 sharp teeth

    aser..na es ? akkor a solyom kevesebb mint fele a malevnak ! es ez teged miert is zavar ? mert NEM tied az uzlet HASZNA azert zavar aserka !

  • 29 sharp teeth

    termeszetesen a solyommal repulok HA HA o lesz a legolcsobb jovore vagy azutan barmikor . iden mar megvan a retur BP es orlando florida kozott

  • Te
    Ille Pityu
    Fogjunk mán össze és dobjunk tető alá egy fapados Hold-járatot , havi kettő turnusra , 8-8 bepréselt öngyilkosjelőlt űrturistával.
    Tudok nehány kimustrált Szojúzt !
    A sógorom meg rakettás volt Czinege alatt , az ért hozzá.
    ( Ha az iráni Sólymoknak lehet , akkó nekünk mérne sikerülhetne nemiga ?…:))

  • Komolyra fordítva:
    Csak azt nem értem ebben a hurrá-oprimista baromságban , ha a MALÉV.-ot ( ami egy eléggé nagy , jól bejáratott és jónevű MEGLÉVŐ légitár..helyesbítek VALÓDI Hungaricum volt ,) nem voltak képesek megtartani akkor miképpen fognak egy leányálom-szerű gittegylettel sikerre vergődni ?
    Talán jobban járnának ha motorizált bádog-Turulokra blazíroznának , madaranként 12 utassal , el egészen Zagyvarékásig. Onnan kutyaszán vinné tovább az önként jelentkezőket.
    HA-TU , HA-RU és HA-UL lajstromjeleket javallanám az első három replának.( REPLA az nem lepra , hanem repülő-láda vagy rep-láda.Aki benne van a szakmában az tudja honnan a kifejezés.Aki nem , az meg érje be ennyivel hehe )

  • Te..29 Sharp…
    te még képes lennél a régi business-jet.-re is jegyet venni 30 milláért ?
    ( Amivel Orbán utazott első uralkodása idején az University Bedrock díszdoktorijának az átvételére.)
    Szerencse hogy vannak ilyen patrióták , mint amilyen Te is vagy !
    Akiknek semmi sem drága ha Sólyomról , Turulról vagy árvalányhajról van szó !
    Igaza volt a Kormánynak : Kell az ún. ” arányos adórendszer ” azért , hogy ilyen nemeslelkek mint Te is áldozhassanak a gyepűk dicsőségéért.

  • friss hír:
    a turul évi egy millió utast hoz ide-oda, ami, akárhogy számoljuk, napi 8 db. boeing airbust jelent (3.000 utas), és erre a kínai partner garanciát (?!)vállalt, mi több, előre fizet!
    hát, persze.
    a vasorrú bába meg hátrányos helyzetű gyermekek gondozását vállalja, és vegetariánus lett.
    mindezt a vezérigazgató jelentette ki, hozzá téve a szokásos turulban született mantrát: a külföldi légitársaságoknak azért meg rosszul, mert rossz konstrukcióban dolgoznak, ők bezzeg, az üzlettársával kettesben, órákon belül meg tudnak hozni bármilyen döntést!
    hát, igen. ez az egyszemélyi (na jó, duális) döntési struktúra ismerős valahonnan, csak orbánnak nincs üzlettársa.
    és még rám mondják “rajongóim”, hogy mindenhez jobban értek! 🙂

  • 29 sharp teeth
    2013 augusztus 1
    8:22 de.
    biztos abban, hogy beengedik? vagy, hogy visszaengedik? elég egy telefon a TEK-nek, vagy a DEA-nak, FBI-nak, és maga, burkus kutyám, max. egy állatmenhelyen, egy kennelben várhatja ki, amíg véglegesen ki nem toloncolják innen, vagy onnan, nemzetbiztonsági kockázat okán 😀
    vagy dekkolhat semerreretyón 😛

  • Kedves US Airways Manager, egy egészen apró pontosítás: Az Aeroplex csak 1992-ben alakult, viszont a egytől egyig a MALÉV műszaki gárdáját vette át, tehát a folytonosság mégis megvan.

  • szoci epeömlésre várva

    Ille…augusztus 2.-an 1:55 delelott…tudod mit…jelents fel akar most obudan akar orlandoban az FBI-nal , es hogy megkonnyitsem a dolgod szeptember 21.-en indulok ferihegyrol….termeszetesen utana tobbmillios pert inditok ellened…BURKUS LACI sajat kezuleg

  • szoci epeömlésre várva
    2013 augusztus 4
    11:13 de.
    mi van óbudán?
    ez valami rögeszme magánál?

    azután mégis, milyen alapon indít több milliós pert? ne komolytalankodjon, fiam, nem áll jól magának az izmoszás 😀
    a kedves mamája ellen se indított senki kártérítési pert, hogy egy ilyen környezetszennyezést, mint maga, a világra hozott! 😛

    az pedig, hogy indul ferihegyről, még erősen kétséges. ugyanis ott már nincs repülőtér, nomeg, hogy’ tudja addig elintézni, hogy tolószékestől felvegyék utasnak a turulra?
    mert nagybetegek szállítására még nincsenek felkészülve 😛 😛 😛

  • A Sólyom társaság bontó vállalattól bérli gépeit, titkolózik üzleti terveivel és vagyonáról, pénzének forrásáról is. Igazgatója 100%-ban Fidesz/KDNP/Jobbik nagy nacionalista, turulos seggnyaló. Azaz megbízható embere a rendszernek.
    Mivel tények, adatok nincsenek, a fantáziám elfuthat akár a végletekig. Eszerint a Sólyom lehet egy front vállalata a fiúknak, ami pénzmosástól, csempészéstől, kábítószer szállítástól, fegyverszállításig megfelelhet bármit, ha mögötte áll egy jól olajozott és titkos szervezet. Miután egy-két járatot megindítanak a Közel-Keletre és a volt Szovjetunió kivált országaiba, diktatúráikba, a lehetőségek is kitárulhatnak. Lehet, hogy ez lesz a Keletre Nyitás igazi szerszáma és a Hezbollah is jobban odafigyel majd a sok kacsintgatásra, ami M.O.-ról próbálja felhívni figyelmüket. Az, hogy közben néhány ezer gyanútlan turistát ide-oda hurcolnak ócskavasnak beillő csotrogányokon, vagy néha lepottyantanak pilótástól az sokak számára mellékes és lehet, hogy teljesen veszteséges üzlet. Megkockáztatok egyetlen egy jóslatot. A Sólyom csak addig fog repkedni, amíg a mögöttük álló ismeretlen fiúk azt hagyják és titokban támogathatják.

  • szoci epeömlésre várva

    dednagypapa a grof gerof , a karolyi misi se volt normalis , eljen RAKOSI hogy kinyirta az elmebeteg arisztokraciat , sajnos a normalis reszet is kinyirta , de ahogy mondjak hull a forgacs ha esztergalnak..valahogy igy van

  • gybognarjr
    2013 augusztus 4
    5:43 du.
    Ájvé…
    Zárd az ajtókat..
    Ezzel a fegyverszállítási(csempészési) szöveggel murvaingoványos talajra tévedtél…
    Tipikus esete annak, amikor valaki a sötétben elsüt egy pisztolyt, és az pontosan a két szeme között találja el az ellenfelet..

  • szoci epeömlésre várva
    2013 augusztus 4
    5:46 du.
    Lacika..
    Te eccerűen szégyene vagy a magyar közoktatásnak..
    Hol a jóbüdös francba tanultál te történelmet?
    Rákosi többet kaszált el a saját eszmetársaiból, mint az un. arisztokráciából..

  • szoci epeömlésre várva

    falusi…most igazad van hiszen az Ille is ittmaradt a nyakunkon

  • enterprise-nak, csak, hogy tudja:

    friss hír: a turul tervezett desztinációiban – london, párizs, brüsszel, madrid stb, amik a malév sikeres desztinációi voltak – a mai napig nem is hallottak a turulról, nemhogy annak engedélykérelméről.
    mi több, a hazai hatóság sem kapott még slot iránti kérelmet. de azért az 1 millió kínai utas tuti 😀

  • Pusztán egy repülőgép életkorából vagy ciklusszámából messziremenő következtetést levonni a biztonságosságával kapcsolatban butaság.
    Tény, hogy egy nagyobb lélegzetvételű karbantartás során egy új géphez hasonlítható állapotú gépet lehet kiadni, ez a megrendelőn és a karbantartással megbízott vállalaton múlik (sokkal inkább a megrendelőn!). Alapvető (EASA által kiadott) repülésbiztonsági előírásoknak azonban minden EU-ban repülő gépnek (társaságnak) meg kell felelnie. Az ezeket nem teljesítő társaságok ki vannak tiltva az EU légteréből (többnyire ex szovjet országok és afrikai országok légitársaságai).
    Az is tény azonban, hogy pl. egy fapados légitársaság nem szívesen költ annyi pénzt karbantartásra, üzemben tartásra sem (mint ahogy másra sem). Maradjunk annyiban, hogy fél lábbal egyensúlyoznak a előírásokon, kifogásolható de legtöbbször nem veszélyes gépekkel repülnek. Azonban ez nem a gép, nem a pilóta, nem a karbantartó, hanem a vállalat döntése. Ha a Sólyom az aminek mondja magát, nincs ok aggódni a biztonság miatt. Ugyanakkor van egy pár olyan Európában ismert, elismert és népszerű légitársaság amelynek a gépeire személy szerint nem ülnék fel nyugodtan, EASA ide vagy oda.

Leave a Reply


Trackbacks

This site is protected by Comment SPAM Wiper.