Vissza a tartalomjegyzékhez


Kakaóval a szívbetegségek ellen

A kakaó egészségre gyakorolt pozitív hatásáról újabb kutatási eredmények láttak napvilágot Washingtonban. A legújabb tudományos vizsgálatok szerint a kakaó és bizonyos csokoládék fogyasztása segít leküzdeni a szív- és érrendszeri betegségeket, sõt még a rákot is. A legfrissebb eredményeket Norman Hollenberg, a Harvard Egyetem orvostudományi karának professzora mutatta be.

A szóban forgó kutatásban a professzor két közép-amerikai kuna indián törzset tanulmányozott. Az egyik törzs egy szigetcsoporton él nem messze Panamától, s naponta nagy mennyiségû házi készítésû kakaóitalt fogyasztanak. Ezzel ellentétben azok a társaik, akik elhagyták a szigeteket, és Panama külvárosaiban telepedtek le, alig fogyasztanak kakaót, így nem jutnak a kakaóban található, értékes flavanolokhoz. A két csoport halotti bizonyítványait tanulmányozva Hollenberg megállapította, hogy a szigetlakó kuna indiánok ritkábban szenvednek szív- és érrendszeri vagy rákos betegségben, mint azok, akik elhagyták lakóhelyüket. A klinikai vizsgálatok azt mutatják, hogy a csokoládé mérsékelt fogyasztása csökkenti a káros koleszterinképzõdést, és elõnyösen befolyásolja a vérlemezkék összecsapódását is. Ez utóbbi azért fontos, mert a vérlemezkék összecsapódása a szívinfarktus egyik rizikófaktora.