Ha a média szenzációként fölkapja valamely híres, népszerű személy
öngyilkosságát, az megnövelheti azok számát, akik hasonlóképpen önkezükkel
vetnek véget életüknek - ezt mutatták ki kínai és angol kutatók.
Egy nemzetközi tudományos szaklap legújabb számában megjelent tanulmányukban
áttekintették egy igen közismert tajvani televíziós személyiség öngyilkossága
utáni eseményeket. A nemzetközi munkacsoport Andrew Cheng vezetésével
összegyűjtötte a szigeten 2003-2005 között elkövetett, tízezernél is több
öngyilkosság történetét. Megnézték, hogy az év különböző szakaiban egy hónapra
hány ilyen tragikus esemény jutott, és megvizsgálták a népszerű színész halála
utáni hónap öngyilkossági statisztikáját. A szaklap szerint a szenzációhajhász
médialeírások utáni hónapban jelentősen nőtt az öngyilkosságok száma főleg a
férfiak között, és elsősorban ugyanolyan módon, ahogy a színész végzett
önmagával. A kutatók fölhívták a figyelmet arra, hogy az ilyen események
ismertetőinek nagy a felelőssége, és ezt a téma tálalásakor nem mindegyikük érzi
át. Ez nem valami ázsiai sajátosság: Párizsban már sok évtizede leírták, ha
megjelent a lapokban, hogy egy híres ember leugrott az Eiffel-toronyból, akkor a
következő napokban többen is követték példáját.