Vissza a tartalomjegyzékhez

Király Sándor
Gyorsítósávon a Suzuki

Miközben Magyarországon tavaly több mint 4 százalékkal esett vissza az új autók értékesítési aránya, a Magyar Suzuki Rt. piaci részesedése közel 20 százalék volt, ami 3,4 százalék növekedést jelentett a 2004-es évhez képest. A jó eredményt foleg az új Swift piacra dobása hozta, melybol belföldön 18 ezer darabot értékesítettek. A Swift nemcsak itthon, hanem világszerte is nagy siker, Ausztráliában, Kínában, Indiában és Japánban "Az év autója" címet is megkapta. A hazai Suzuki-gyár - amely nemrég mutatta be legújabb modelljét, az SX4-est - nem ül a babérjain. A marketingszakemberek a kis és az alsó-közép kategória közé beékelodött résmodellt "X-over revolution"-nak nevezték el: az autó többféle kategória legjobb összetevoit próbálja ötvözni. Ezért aztán a hátsó lábtér és a vállszélesség is nagyobb, mint a Swift esetében, a minoség pedig, ha lehet mondani, még jobb lett. Az SX4-es vitathatatlanul legérdekesebb muszaki újdonsága az automata, illetve a kapcsolható négykerék-meghajtású eroátvitel. Az alapállásban elsokerék-meghajtású autó, a kerekek kipörgésekor automatikusan nyomatékot juttat a hátsó kerekekre. Az összkerékhajtást rögzíteni is lehet, amely azonban 60 km/óra sebesség fölött visszaáll automatikus üzemmódba. 

Komolyabb terepezésre az SX4-es viszonylag kis hasmagassága miatt nem alkalmas, téli útviszonyokkal és kisebb dagonyákkal azonban elég jól elboldogul. Az SX4-est három felszereltségi szinttel, két egymástól eltéro külalakkal gyártják: sportos szabadidojármuként vagy egyszeru személyautós fazonnal kerül forgalomba. Annak érdekében, hogy a hátsó ülésen helyet foglalók se maradjanak ki az utazás vizuális élményébol, a hátsó üléssort magasabbra szerelték, a bovítheto csomagtér alaphelyzetben 270 literes. 
A kizárólag csak elsokerék-meghajtású, két elso légzsákkal és blokkolásgátlóval felszerelt alaptípust 1,5 literes, 99 lovas benzinmotorral 2,7 millió forintért árusítják. Motorválasztáskor szóba jöhet még az 1,6 literes, 107 lóeros VVT benzinmotor, és egy 280 Nm-es dízel aggregát is 120 pacival, négykerék-meghajtással vagy anélkül. Az SX4-eshez rendelhetünk hat légzsákot, automata légkondit és váltót, elektronikus menetstabilizálót vagy akár ülésfutést is. Így aztán, ha az extrák választásakor minden rublikát beikszeltünk a megrendelolapon, ráadásul vonzódunk a dízelmotorhoz, a pénztárosno szelíden csak ennyit fog mondani: 5,1 millió forintot kérek. 
A Suzuki kizárólag Magyarországon gyártja az SX4-est, az idén 60 ezer darabot, melynek egyharmada FIAT Sedici felirattal fog majd legördülni a futószalagokról. (x)