Vissza a tartalomjegyzékhez


Hispániai oroszlán

A spanyolországi Seat autógyár termékeit először 1992-ben ismerhették meg a hazai vásárlók, a Porsche Hungária oszlopos tagja tavaly 3870 darab eladott járművel 2,5 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak.


Seat Leon, az erőművész    Fotó: Reuters

A Leonnal a Seat a gépjárműpiac legnagyobb szegmensét, az alsó középkategória vásárló rétegét célozza meg, konkurenciában tehát nincsen hiány. Ráadásul az ilyen csapott hátuljú, ötajtós kivitelű négykerekűek iránt a legélénkebb az érdeklődés. Formavilága egy igazi kupé benyomását kelti. Letisztult vonalvezetése sportos karakterrel párosul.
A Leon hétféle motorkínálattal a takarékos és a sportos vásárlói igényeket is ki tudja elégíteni, a három dízel és a négy benzines erőmű teljesítménye 68 lóerőtől 180 lóerőig terjedhet. A futómű elemei kitűnően harmonizálják a kényelmet, az erő tökéletes aszfaltra vitelével. A gazdag kínálatból kiemelésre méltó a 180 lóerős, 1,8 literes turbó motorral és hatfokozatú sebességváltóval felszerelt, összkerék-meghajtású „erőművész” - mely mint ilyen, első a Seat Autógyár történetében. Az utastérre jellemző a könynyed, fiatalos formavilág, az igényes kivitelezés, a felhasznált anyagok jó minősége, valamint a kapcsolók és a műszerek ergonomikus elrendezése. A Leon 340 lite-res csomagtérrel rendelkezik, mely ebben a kategóriában átlagosnak mondható.
Az 1,6 literes 101 lóerős modell már alaphangon tartalmaz két első légzsákot, központi zárat és elektromos ablakokat, öt hárompontos biztonsági övet és fejtámlát, valamint az ajtókba épített kettős oldalütközős ellenvédelmet. Egy oktávval feljebb, némi felárért rendelhetünk blokkolásgátló és fékstabilizáló rendszert is, de nem hiányzik ezen aktív biztonsági felszerelések köréből az elektronikus differenciálzár és stabilitásnövelő program sem. A tesztelt modell ára 3 millió 340 ezer forint. (K. S.)