A spanyolországi Seat autógyár termékeit először 1992-ben ismerhették meg a
hazai vásárlók, a Porsche Hungária oszlopos tagja tavaly 3870 darab eladott járművel
2,5 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak.
Seat Leon, az erőművész Fotó: Reuters
A Leonnal a Seat a gépjárműpiac legnagyobb szegmensét, az alsó középkategória vásárló
rétegét célozza meg, konkurenciában tehát nincsen hiány. Ráadásul az ilyen csapott
hátuljú, ötajtós kivitelű négykerekűek iránt a legélénkebb az érdeklődés.
Formavilága egy igazi kupé benyomását kelti. Letisztult vonalvezetése sportos
karakterrel párosul.
A Leon hétféle motorkínálattal a takarékos és a sportos vásárlói igényeket is ki
tudja elégíteni, a három dízel és a négy benzines erőmű teljesítménye 68 lóerőtől
180 lóerőig terjedhet. A futómű elemei kitűnően harmonizálják a kényelmet, az erő
tökéletes aszfaltra vitelével. A gazdag kínálatból kiemelésre méltó a 180 lóerős,
1,8 literes turbó motorral és hatfokozatú sebességváltóval felszerelt, összkerék-meghajtású
„erőművész” - mely mint ilyen, első a Seat Autógyár történetében. Az utastérre
jellemző a könynyed, fiatalos formavilág, az igényes kivitelezés, a felhasznált
anyagok jó minősége, valamint a kapcsolók és a műszerek ergonomikus elrendezése. A
Leon 340 lite-res csomagtérrel rendelkezik, mely ebben a kategóriában átlagosnak
mondható.
Az 1,6 literes 101 lóerős modell már alaphangon tartalmaz két első légzsákot, központi
zárat és elektromos ablakokat, öt hárompontos biztonsági övet és fejtámlát,
valamint az ajtókba épített kettős oldalütközős ellenvédelmet. Egy oktávval
feljebb, némi felárért rendelhetünk blokkolásgátló és fékstabilizáló rendszert
is, de nem hiányzik ezen aktív biztonsági felszerelések köréből az elektronikus
differenciálzár és stabilitásnövelő program sem. A tesztelt modell ára 3 millió
340 ezer forint. (K. S.)