Vissza a tartalomjegyzékhez


Autópálya-építési vita


Fotó: MTI

Az Országgyűlés Költségvetési és Pénzügyi Bizottságának ülésén folytatódott az autópálya-építés módját firtató vita. Varga Mihály, a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára szerint (jobb oldalon) törvényes a kormánynak az az intézkedése, hogy kivonta a közbeszerzési eljárás alól az autópálya-építést. „Önmagában attól, hogy egy beruházás a közbeszerzési törvény hatálya alá esik, nem biztos, hogy olcsó és tiszta lesz” - jelentette ki. Francz Rezső szocialista bizottsági tag szerint viszont „ha a közbeszerzési törvény a korrupció melegágya, akkor a fideszes honatyák fiatalos lendülettel helyezzék azt hatályon kívül”. Patonai Péter, a Magyar Fejlesztési Bank Rt. (MFB) elnök-vezérigazgatója (baloldalon) elmondta, hogy az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. idén két részletben összesen 32 milliárd forinttal megemeli az MFB alaptőkéjét, először március 31-ig 18 milliárddal, majd augusztus 31-ig újabb 14 milliárd forinttal. Így mindenképpen saját - és nem állami - pénzből építteti meg a sztrádákat. (Állami pénz felhasználásakor lenne kötelező a közbeszerzési pályáztatás.) A bizottsági meghallgatáson nem vált ismeretessé, hogy milyen vállalati körre számít az MFB, sem az, miképpen kivitelezhető a kormány azon szándéka, hogy az 1997-ben készült tervekhez képest 5 százalékkal olcsóbban épüljenek meg az autópályák, miközben az elmúlt 3 évben több mint 60 százalékkal emelkedtek az alapanyagárak.