Vissza a tartalomjegyzékhez


Mortadella-offenzíva

Jóllehet az olaszországi Bologna számos finom étel szülőhazája, az amerikaiakat mégis meg kell győzni arról, hogy az általuk „baloney”-nek ejtett halvány rózsaszín bolognai szendvicshús szinte semmiben nem hasonlít nemes elődjéhez, a mortadella felvágotthoz. A bolognai élelmiszergyárak most megpróbálják a téves amerikai előítéletet eloszlatni. Február 9-én indulhatott a mortadella-export az Egyesült Államokba 20 év óta először. „Amerikában árulnak Bologna néven valamit, ami a mi mortadellánk legszörnyűbb változata - nyilatkozta Stefano Tedeschi, az Alcisa Mortadella gyár igazgatója. - A mi feladatunk az, hogy meggyőzzük az amerikai közvéleményt, hogy termékeink másak és jobbak.” A festői környezetben fekvő Bologna és a szomszédos Parma világhírű étellegendákat alkotott mint például a tortellini, a parmezán sajt és a bolognai szósz. A régió hústermékeinek népszerűsége azonban (például prosciutto sonka) mindeddig elmaradt a sajt- és tésztafélék sikerétől, ám az exportadatok szerint gyors növekedés tapasztalható. Most a mortadellával szeretnék a húsgyárak meghódítani Amerikát, mivel finom íze miatt Olaszországban régóta a lakosság kedvence. Olaszország exminiszterelnöke, az EU soros elnöke, a bolognai születésű Romano Prodi az olasz médiában a „Mortadella” becenevet kapta kerek, vidám arca miatt. Olasz mortadellát eddig nem is ehettek az amerikaiak, mert egészségügyi fenntartások miatt mintegy 20 éve importtilalom alatt állt. Az olasz húsbeszállítók több éves jogi harc után most végre elérték a tilalom feloldását. Az exportőröknek így is igazolni kell, hogy a mortadella húsanyaga 69 fok fölötti hőmérsékleten fő meg, és egészségre káros anyagokat nem tartalmaz. (Reuters)