a borítólapra  Súgó epa Copyright 
Jates10. évf. 4. sz. (2020.)

Tartalom

Articles and studies = Cikkek és tanulmányok

  • Abubakari Yushawu :

    Abstract: The study was designed to examine the perceptions of teachers and parents on Parent-Teacher communication (PTC) and integrating social media Communication (SMC). Many studies have been done in this area, but little is known about how the perceptions of parents couple with their educational level plays a role in accepting technology. The study aligned with the mix-methods design with triangulation in the data collection process. The study was divided into two stages. While the first stage collected qualitative data through interviews, the second stage collected quantitative data using a questionnaire. The data was presented using quotes from participants and both correlation and descriptive statistics in SPSS. The study used random, purposeful, and snowball sampling techniques to recruit the participants for the study. It was revealed that both teachers and parents in the Sagnerigu District of Ghana have a positive stand on PTC that is centred on children educational development. Parents educational level has no effect on parents’ perception on PTC, but parents educational level has a positive significant correlation with social media acceptance. further, the study presented barriers that hinder the integration of SMC. Finally, the study proposed Social Media Integration Triangle (SMIT) for organizations’ SMC integration.

    Keywords: Parent-Teacher Communication; Social Media Communication (SMC); Sagnerigu District; Social Media Acceptance; Social Media Integration Triangle (SMIT)

  • Nazyktere Hasania ,
    Nazmi Xhomarab ,
    Hysen Kasumiab :

    Abstract: The study aimed to investigate the effect of using the computer and using the e-mail on students’ academic performance. Correlational research design and a structured questionnaire were used in the study. A random cluster sample of students from the bachelor's degree program was taken. The study demonstrated that a positive correlation exists between using computer and academic performance. It can be concluded that using computer impacts academic performance. It is found that there is a negligible negative correlation between using the e-mail and academic performance. The findings of this study enhanced theoretical and practical understanding as information and communication technology skills is an important variable that impacts effective teaching and learning. It can be also concluded that using the e-mail does not influence academic performance.

    Keywords: using the computer; using the e-mail; academic performance

  • Bartal Orsolya ,
    Rajcsányi-Molnár Mónika :
    A XXI. századi tanár és a mobileszközök53-66 [497.06 kB - PDF]EPA-03333-00013-0040

    Absztrakt: Napjainkban az elektronikus tér komplexitása meghatározza a nevelési-oktatási intézmények világát is. Megváltozott az információ áramlása, az mobileszközök azonnali hozzáférést biztosítanak intézményes szintén és otthoni környezetben egyaránt. Számos kihívással kell szembenézniük a pedagógusoknak. A mobileszközök tanórai használata, amelyet a BYOD-módszerként ismerhettünk meg, több szinten nyújthat megoldást az elektronikus tanulási környezet kiterjesztésére. A tanulmányban magyarországi általános iskolák tanárainak véleménye kerül bemutatásra a mobileszközök használatával kapcsolatosan. A kutatásban papíralapú és online kérdőíves módszert alkalmaztunk. A minta országos, de nem reprezentatív, azonban érdekes helyzetképet mutat a pedagógusok véleményéről a COVID-19 járványhelyzet előtt és közben.

    Kulcsszavak: mobileszközök; e-tanulási környezet; mobiltelefonok; tanári attitűd; új kihívások

  • Szabó Csilla Marianna :

    Absztrakt: A 21. századi pedagógusoknak jelentős kihívásokkal kell szembenézni, hiszen olyan generációt kell oktatniuk, akik a digitális korban születtek és szocializálódnak. A netgenerációnak nemcsak az online térben való viselkedése változott meg, hanem a tanulási és ismeretszerzési szokásaik, a gondolkodásuk és az agyi tevékenységük is. Ebbe a helyzetbe robbant be 2020 március közepén a COVID-19 miatt az iskolák bezárása és az online távoktatás bevezetése. A 2020 májusában a középiskolás tanulók körében (N=560) végzett online kérdőíves kutatás azt vizsgálta, hogyan élték meg azt az időszakot a serdülők, hogyan tudtak alkalmazkodni a kihívásokhoz. A kutatás eredményei azt mutatták, hogy a netgeneráció nem élvezte az online tanulást. Bár meg tudták oldani iskolai feladataikat, sőt a kapcsolatot is megfelelően tudták tartani tanáraikkal, de sem a koncentrációjuk nem növekedett, sem az iskolai eredményeik nem lettek jelentősen jobbak. Ráadásul rosszul élték meg a valós térben zajló kortárs kapcsolatok hiányát. Figyelemreméltó eredmény, hogy a hagyományos védőfaktorok (tanulmányi eredmény, szülők iskolai végzettsége) nem bizonyultak védőfaktornak.

    Kulcsszavak: Z generáció; COVID-19; online távoktatás;

  • Kocsó Edina ,
    Cserné Pekkel Márta ,
    Bognár László ,
    Horváth Péter :

    Absztrakt: A Dunaújvárosi Egyetem hallgatói között a levelező tagozatosok aránya évek óta magas, így az intézmény nagy energiákat fordít a számukra megfelelő képzési módszerek kidolgozására. Többek között rendszeres kurzusértékeléseken mondhatják el véleményüket. Jelen dolgozatban a levelezős hallgatók Mérnöki matematika 1. tárgy vonatkozásában megfogalmazott javaslatait a leíró statisztika módszereivel elemezzük. Kutatásunk a tantárgy tananyagainak fejlesztéséhez nyújt segítséget, lehetővé téve ezzel a mind teljesebb hallgatói megelégedettséget.

    Kulcsszavak: matematika oktatás; hallgatói megelégedés; levelező tagozat;

  • Kövecsesné Gősi Viktória :

    Absztrakt: Ma a digitális kultúra számos kihívás elé állítja a pedagógust, tanulót, szülőt egyaránt. Így van ez a felsőoktatásban is, esetünkben a pedagógusképzés területén is. Egy gyorsan változó világra, a digitális eszközrendszer dinamikus fejlődésére, a digitális bennszülöttek hatékony személyiségfejlesztésére, nevelésére, oktatására készülő generáció oktatásánál nagyon lényeges szempont, hogy olyan eszközöket és módszertani segítséget is adjunk a kezükbe, melyek támogatásával hatékonyan tudnak leendő pályájukon helyt állni. Jelen tanulmány gyakorlati példákat kíván bemutatni néhány mobil applikáció és IKT alapú tanulástámogatási rendszer alkalmazásáról a tanító szakos hallgatók tanulás támogatásának folyamatában.

    Kulcsszavak: digitális korszak; digitális kompetencia; pedagógusképzés; önszabályozó tanulás; tanulás támogatás; IKT

  • Anetta Bacsa-Bán :

    Abstract: The theoretical work presented in the present study strives to limit itself to the historical and curricular aspects of the training of technical instructors. Technical teacher training, which serves the preparation of practical instructors in vocational secondary schools is specific in many respects. A review of the training of practical instructors can be organised along 6 main central points within the technical teacher training. The most important aspect of the analysis was the examination of training content, training structure and professional-pedagogical ratios based on curriculum frameworks. In addition, it is essential to determine that this training was created in order to meet which vocational training needs and which were the problematic points that served the further development. The training of technical instructors is being done in very few institutions currently, besides the training places, the number of students is also small. One of the main objectives of the theoretical analysis is to outline possible solutions and paths for the future and possible directions of the training, in addition to exploring the problems.

    Keywords: vocational instructor; Technical instructor; technical teacher training

Letöltés egy fájlban (6,5 MB - PDF)