Elektronikus Könyv és Nevelés

   

Könyvtár

   

Belső borító

 

Tartalomjegyzék

 

Rovatok

Könyvtár

Olvasáspedagógia

Tankönyv – taneszköz

Ifjúsági irodalom

Neveléstörténet

Kitekintés – Hírek

 

 

Impresszum

 

Acrobat Reader 5.0 CE

 

Sonnevend Péter

 

K

ö

n

y

v

t

á

r

Gyermekek, olvasás, könyvtárak kaposvári szakdolgozatokban

 

Alábbiakban az érdeklődő olvasó három kaposvári végzős diák szakdolgozatának summáját olvashatja. (Korábban a Könyv, Könyvtár, Könyvtáros 2003. júliusi számában adtunk közre ilyen összeállítást, mintegy ízelítőül.)

 

A kaposvári könyvtárosképzés másfél évtizedes múltra tekint vissza, s általában egy-egy évfolyamon harminc hallgató végez. Most ennél több volt, hisz a korábbi négyéves főiskolai képzés utolsó, s az új (bolognai rendszerű, hároméves) alapképzés első csoportja egy időben záróvizsgázott. A szakdolgozatok igen széles tematikai ívet rajzoltak. Az információs társadalomnak a könyvtári működésre gyakorolt hatásától az új típusú dokumentumok kezelésén át a korszerű menedzsment-kérdésekig számos érdekes írás született.

 

Nem kevés dolgozat íróját érdekelte az olvasás mai helyzete, a gyerekek olvasása, a gyerekek olvasáskultúráját segítő iskolai vagy gyermekkönyvtárak. Ezek közé tartoznak a most olvasható írások készítői. Kaposvári középiskolai könyvtárak, keszthelyi és szigetvári gyermekkönyvtárak működése, szolgáltatásai kerülnek terítékre. Egyiket magam segítettem konzulens tanárként, másik kettőnél tanártársaim segítő gesztusai működtek.

 

Örülnék, ha az olvasók érdekesnek találnák a fiatal szerzők írásait. Utóbbiaknak pedig mi mást kívánhatnék: dolgozzanak – dolgozhassanak – mielőbb a korszerű magyar könyvtárak egyikében.

  

Csobán László: A kaposvári középiskolai könyvtárak helyzetének elemzése

Sebők Nikoletta: Gyermekkönyvtár a városért: keszthelyi példa

Rácz Alexandra: Segítenek a rendezvények az olvasásban? Szigetvári tapasztalatok

         

 

 

Tartalomjegyzék  |  Fel  ]