Vissza a tartalomjegyzékhez

Madár
Közvélemény-kutatás

Budapest, 2006. augusztus
- Elnézést, uram, feltehetnék néhány kérdést?
- Nincs időm, vásárolni megyek.
- Pedig egy ötszáz forintos utalvánnyal megtoldhatnánk a vásárlási keretét, csak válaszoljon néhány kérdésre. Egy reklámfilmet tesztelünk, és szeretnénk megtudni a véleményét. Szokott sört inni?

- Nagy ritkán, nagy melegben, esetleg zsíros étel után.
- Akkor jó. És megkérdezhetem, mikor született?
- 1958-ban.
- Hát, gratulálok. Elképesztő, milyen jól tartja magát. Nyugodtan mondhatná azt is, hogy 1966-ban. Mert nekünk elő van írva a célcsoport, amely maximum negyvenéves lehet. Szóval azt kellene mondania, hogy ’66-ban született.
- Világos.
- Ez fantasztikus! A reklámozott sör fajtáját is kitalálta. Még egy apróság: milyen gyakran iszik sört?
- Mondtam már: indokolt esetben.
- Az egy kis problémát jelent, mert nekünk elő van írva, hogy olyanokat kérdezzünk, akik gyakorta teszik ezt. (Belepillantok a kérdőívbe, ott áll az instrukció: „Ha nem iszik meg öt üveggel hetente, akkor ne foglalkozz vele.”) Lehetséges volna, hogy hetente akár öt üvegnek is a fenekére néz?
- Csak alkoholmentes sör esetén.
- Remek, beírjuk a heti öt üveget. Még egy apróság, mielőtt a reklámfilmet bemutatnánk. Van-e olyan sörfajta, amelyet soha nem inna meg?
Belenézek a választékba, ott látok egy olyan márkát, amelyről még soha nem hallottam.
- Oh, hogyne. Az ott, az a hogyishívják. Azt nem iszom, sőt: kifejezetten utálom.
- Nagyszerű, fiatalember! Fáradjon be a vetítőterembe! Ön rendkívül rugalmas, és sokat segített nekünk: tudja, mi is szeretnénk minél előbb hazamenni.