Vissza a tartalomjegyzékhez


Sport és luxus

Amióta Chris Bangle formatervező átigazolt a BMW-hez, megújult a márka arculata, ezt először két éve, a 7-es sorozat bemutatásakor tapasztalhattuk. Az új szemlélet átformálta a márka összes modelljét, a megszokott konzervatív formát felváltotta egy izgalmasabb dizájn.

Az idén szeptemberben, a frankfurti autókiállításon bemutatott luxuskupéra az egy hónappal ezelőtt bemutatott Budapesti Autószalonon is rácsodálkozhattunk, melynek harmonikus külseje egyszerre elegáns és sportos. A 645 Ci szokatlan méreteivel is kitűnik, 18 centiméter híján öt méter hosszú, 185 centiméter széles, míg magassága csupán 137 centiméter. Ennek ellenére önsúlya csak 16 mázsa, mivel az eddig acélból készült szerkezeti elemek helyett túlnyomó többségben már alumíniumot alkalmaztak. Az autóban nem „egyterűs” a beszállás, de ha már leültünk, az ülésben nagyon passzentosan érezzük magunkat. A bajor autógyár tradíciójához hűen a beltér esztétikuma mellett annak praktikusságára is nagy hangsúlyt fektettek. A legfontosabb kezelő szervek a kormánykeréken vagy annak közvetlen közelében kaptak helyet, amire szükség is van, hisz 333 lóerő kordában tartása közben nincs idő a műszerfalon matatni. A 4,4 literes V8-as motor 5,6 mp alatt képes felgyorsítani az autót 100 km/h sebességre.

Az új BMW rendelkezik egy úgynevezett Head-Up display-jel, amely a vezető által fontosnak tartott információkat a szélvédőre vetíti ki. Az extrák sorát további biztonsági rendszerek gyarapítják, ilyen a defektmentes abroncs, amely egy bizonyos távolságig biztonságos kerékfutást tesz lehetővé még akkor is, ha nincs már levegő a gumiban. Az autót aktív kormányművel szerelték fel, mely nemcsak a szervórásegítés mértékét, hanem a kormánymű áttételét (!) is képes a menetsebességhez igazítani. Említést érdemelnek még a kanyart megvilágító, annak ívét végigpásztázó fényszórók is, valamint a követési távolság tartóval kiegészített sebességtartó automatika. Az új 6-os, amely a BMW luxuskupé hagyományait eleveníti fel, 26,5 millió forintba kerül, de a választott motorteljesítménytől függően lesznek olcsóbb és drágább modellek is.