Vissza a tartalomjegyzékhez


Kettő az egyben

Az utóbbi időben több ismerősöm kérdezett afelől, milyen autó a Peugeot 307 SW, kombi vagy egyterű? 
Nos, a válasz nézőpont kérdése. Ha valakinek a buszlimuzinokénál alacsonyabb súlypont miatti dinamikusabb vezetés a fő szempont, akkor kombi, de ha az utastér variálhatósága a fontosabb, akkor egyterű. Akinek mindkét szempont lényeges, annak ideális választás ez az autó, amely több technikai csemegével hódítja vásárlóit. Az egyik a meghosszabbított tengelytávnak köszönhetően a csomagtérbe - 150 ezer forint felárért - beszerelhető két különálló pótülés, mely által a 307-es hétszemélyes „kisbusszá” alakul át. A két ülés azonban nem teljes értékű, még a gyár szerint sem alkalmas 160 centiméternél magasabb felnőttek számára, gyerekeknek viszont rendkívül izgalmas játszótér lehet. A középső sor három ülése tág határok között csúsztatható előre-hátra, áthelyezhető és kivehető, akár egyenként is. A csomagtér hét ülés esetén 137, öt üléssel 520 literes, mely igény szerint több mint két köbméteresre bővíthető. 

A 307-es másik különlegessége a középső üléssor támlájáig nyúló, fix panoráma üvegtető, mely egyrészt a többletfény miatt tovább növeli a teret, másrészt minden utas számára pazar látványt nyújt a fák lombkoronáiról vagy a csillagos égboltról. A hat mm vastagságú, háromrétegű, edzett üveg nem rontja az autó merevségét, sőt, a töréstesztek eredményei szerint erősebb, mint a hagyományos lemeztető. A panorámatetőt elektromosan mozgatható árnyékoló roló fedi be, melyre a melegebb kánikulai napokban szükség is van, annak ellenére, hogy az üveg a sugárzó hőnek csak 12 százalékát engedi át. 

Az 5,2 nm-nyi összüvegfelület miatt gyakran kell használni a klímaberendezést, kora tavaszi vagy késő őszi verőfényben viszont jóleső, melengető érzést ad. A 110 lőerős HDI erőforrás - amely egyébként a világ legtisztább üzemű dízelmotorja - remekül dolgozik a 307 SW-ben, 250 Nm-es nyomatékának köszönhetően ritkán kell a váltókarhoz nyúlni. A gázolajfogyasztásra sem lehet panasz, az 1420 kg önsúlyú autó főleg vidéki tesztút során mért 5,2 l/100 km-es fogyasztása takarékos üzemben tartást ígér. A különlegességnek és a minőségnek ára van, a 110 lóerős HDI változatért 5 millió 300 ezer, az alaptípusért 4 millió 240 ezer forintot kérnek.