Vissza a tartalomjegyzékhez


Tét nélkül koptatják a gumikat

A tavalyihoz hasonló tétje ugyan nincs az idei Magyar Nagydíjnak, mégis kiélezett küzdelem várható ezen a vasárnapon is, hisz még egy dolog nem dőlt el, a konstruktőrök világbajnoki címe, és igen szoros verseny alakult ki a pilóták között a második helyezésért is.


A Jaguár biztosan nem szól bele a végső küzdelembe Fotó: DPPI

Az elmúlt hetek a pihenés és a felkészülés jegyében teltek el a legtöbb csapat és pilóta esetében. A mogyoródi hétvége tétje a Ferrari-csapat számára az, hogy Schumacher világbajnoki címe után megszerzi-e a konstruktőri világbajnoki címet is. A Williams-csapat számára pedig az, hogy a Német Nagydíj után sikerül-e tovább növelni pilótáik előnyét Barrichellóval szemben.
A Forma-1 világában sokszor „a világ leggyorsabb gokartpályájaként” emlegetett Hungaroringet modernnek számító vonalvezetése ellenére leggyakrabban Monacóhoz hasonlítják. A szűk kanyarokkal tarkított pályán sokszor lehettünk izgalmas párharcok tanúi eddig, ám előzésre csak kevés helyen nyílik igazán jó lehetőség. Így a végeredmény szempontjából rendkívül fontos az időmérő edzésen elért eredmény. Ha valaki az élről indulva megtartja vezető helyét az első kanyarban, az őt követők csak komoly kockázatok árán előzhetik meg a verseny során.
Ennek megfelelően egyes pilóták szeretik a mogyoródi pályát, mások kevésbé. Montoya, aki az idén a legtöbb fejfájást okozta az időmérő edzéseken a Ferrari számára, az utóbbiak közé tartozik: „Számomra Magyarország a szezon egyik fontos állomása, mert szeretem Budapestet - bár elsősorban a várost, nem pedig a pályát. A Hungaroring nagyon kanyargós, sokkal inkább hasonlít egy gokartpályára, mint egy Forma-1-es pályára. Forma-1-es pilótaként tavaly először versenyeztem itt, ami nem volt túl izgalmas, de az idén sokkal jobbak az esélyeink, így bizakodva térek vissza. Bár a Hungaroring nem tartozik a kedvenceim közé, a legtöbbet szeretném kihozni a hétvégi versenyből. Az egymást szorosan követő két előző futam nagyon megterhelő volt, ezért gondolom, mindenki örült a Magyar Nagydíj előtti pihenőnek. Az elmúlt hét nagy részét családommal és barátaimmal pihenéssel, Miamiban töltöttem, és most felkészültnek érzem magam a szezon hátralevő versenyeire.”
A Magyar Nagydíj hol jó, hol rossz eredményeket hozott eddig a Williams-istállónak. A csapat nyerte meg az első Magyar Nagydíjat 1986-ban Nelson Piquet-vel, és az eddigi 16 versenyből hetet megnyert. Nigel Mansellt 1992-ben világbajnokká avatták a Hungaroringen, s ezáltal vigasztalódhatott 1987 miatt, amikor rajtelsőként a 76 körös versenyből 70-ben vezetett, majd a kockás zászló látótávolságán belül elvesztette az egyik hátsó kerekét.
Kétségtelen azonban, hogy az utóbbi időben nagyon is emlékezetes a Ferrari számára a Hungaroring, hisz tavaly hazánkban szerezte meg Schumacher negyedik világbajnoki címét, így, ahogy az idén már megszoktuk, most is jó teljesítmény várható az olasz istállótól. (Amber PR)