Vissza a tartalomjegyzékhez


Az utolsó európai futam előtt

A Forma-1-es világbajnokság utolsó európai futama, a kontinensről elnevezett nagydíj következik vasárnap a németországi Nürburgringen. Három állomással a befejezés előtt a címvédő finn Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes) és az ír Eddie Irvine (Ferrari) azonos pontszámmal (60-60) vezetnek, de nem reménytelen a helyzete a tíz pont hátránnyal mögöttük álló német Heinz-Harald Frentzennek (Jordan- Mugen- Honda) és a negyvennyolc pontos brit David Coulthardnak (McLaren-Mercedes) sem.
Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója szerint nem kizárt, hogy a csapaton belül ugyanúgy rangsorolni fogják a pilótákat, ahogy a Ferrarinál is különbséget tesznek Irvine és a finn Salo között.
„Most még korai lenne erről beszélni, de elképzelhető, hogy az edzések után meghatározzuk, kinek kit kell segítenie. Más lesz a taktika egy 1. és 2. rajthelynél, és megint más például egy 4. és 6. pozíciónál. Nekünk mindegy, ki a világbajnok, a lényeg, hogy a McLaren pilótája legyen” - magyarázta Haug.
A rivális Irvine már korábban kifejtette, hogy ismét bízik Häkkinen hibázásában, míg Frentzen a maga részéről nem hiszi, hogy a két élcsapat mögött ő is számottevő esélyes lenne. Coulthard azt hangoztatta, hogy ő nem vállalja a második számú versenyző szerepét.
A régi nürburgringi pálya a leghosszabbnak számított a Forma-1-ben, ám Niki Lauda balesete (1976) után kikerült a versenynaptárból. Az új, rövidebb ring 1984 és 1985 után négy éve lett újra helyszín. A hétvégén is rajthoz álló pilóták közül egyedül Häkkinen nyert már a futamon, miután tavaly - az akkor Luxemburgi Nagydíj névre hallgató versenyen - a körrekordok sorozatos javítása közben mindkét Ferrarit megelőzte.