Vissza a tartalomjegyzékhez


Szoftverik Szaddámot

Kissé bizarr ötlettel rukkolt elő nemrég két túlbuzgó amerikai hazafi. John Blackmon és Neal Walker olyan képernyő-pihentetőt készített számítógépe számára, amely a Magyarországon eddig bevált programokkal ellentétben cselekvésre szólítja fel a munka fáradalmaitól egy pillanatra megválni igyekvőket. „Kapd el Szaddámot!” - szól a szoftver címe, és mellette egy csípőre tett kezű, dühös, fekete bajszos figura fenyeget minket mutatóujját a magasba emelve. Első ránézésre azt gondolná az ember, hogy az illető Szaddám Huszein, aztán alaposabb szemlélődés után megállapíthatja, hogy tényleg ő az. A felhasználó kétféle variáció közül választhat. Ha tényleg pihenni akar, akkor klaviatúráján az „A” betű lenyomásával elindíthatja az „automata ölő” üzemmódot. Ez esetben a képernyő egyik szélén feltűnik a diktátor, aki hol rakétákkal megpakolt bevásárlókocsit tol maga előtt, hol pedig a monitor közepén szemünkbe nézve agitál. Ám váratlanul egy túloldalról érkező ágyúgolyó, illetve rakéta, vagy éppen a fejére zuhanó kovácsüllő végez vele. A diktátor hűlt helyét egy kis kupac hamu jelzi, mely minden sikeres találat után megjelenik a képernyő különböző pontjain egyre inkább besötétítve a hátteret. Aki enged a kísértésnek, a „H” betűt választva a „multi-Szaddám-vadász” üzemmódot lépteti életbe. Ellentétben az előző verzióval, itt sok Szaddám-alak szalad a képernyőre, és a játékos feladata az, hogy az egér segítségével - finoman szólva - minél több találatot érjen el. Kellő mennyiségű hamukupac után lehetőség nyílik a számvetésre. Megjelenik a „vadászati eredmények” című ablak, ahonnan megtudhatjuk, hogy hány Szaddám-alak futott a képernyőre, a megkísérelt lövésekből mennyi találatunk volt, hányan menekültek meg, sőt még azt is, hogy hány százalékos vadászati sikert könyvelhetünk el magunknak. (Hetek)