1 | Wikipédia, távoktatás címszó: http://en.wikipedia.org/wiki/Distance_learning |
2 | A Web 2.0 fogalomról bővebben: O’Reilly: Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software. http://www.oreillynet.com/lpt/a/6228 |
3 | Lásd a fogalommagyarázatokat, melyek a Wikipedia.Com és a LearningCircuits.Org szócikkei alapján készültek. |
4 | Lásd Hain Ferenc – Hutter Ottó – Kugler Judit: Az elektronikus eszközökkel támogatott tanulás (e-learning) mint lehetőség. Világosság, 2005. 2–3. sz. http://www.vilagossag.hu/ |
5 | Distance Learning Course Finder: http://www.dlcoursefinder.com/ |
6 | Marc D. Miller, Ph.D – Thomas C. Padgett, DBA: Redesigning the Learning Environment for Distance Education: An Integrative Model of Technologically Supported Learning Environments. In Distance Journal Administration. http://www.westga.edu/~distance/ |
7 | University of Phoenix Online: http://www.uopxonline.com/ |
8 | Arun K. Mishra – John Bartram (eds.): Skills Development through Distance Education. The Commonwealth of Learning, 2002. |
9 | Szitó Imre: A tanulási stratégiák fejlesztése. Iskolapszichológia. 2. ELTE, Budapest, 1987. A Pedagógia-Online Pedagógiai Lexikon címszavai alapján (http://www.pedagogia-online.hu/). |
10 | A téma iránt érdeklődők figyelmébe ajánljuk Komenczi Bertalan Didaktika elektromagna? Az e-learning virtuális valóságai című írását: Új Pedagógiai Szemle, 2004. 11. sz. |
11 | J. Carl Setzer – Laurie Lewis – Bernard Greene: Distance Education Courses for Public Elementary and Secondary School Students: 2002–03. U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences, 2005. március. |
12 | Department for Education and Skills: Higher Standards, Better Schools for All. 2005. http://www.dfes.gov.uk/publications/schoolswhitepaper |
13 | National Whiteboard Network: http://www.nwnet.org.uk/ |
14 | CurriculumOnline: http://www.curriculumonline.gov.uk/ |
15 | Ella Kiesi: Distributed and Virtual Learning in Finland. Helsinki, 1 December, 2004. http://www.e.finland.fi/netcomm/news/showarticle.asp?intNWSAID=30467 |
16 | E. Kiesi: i. m. |
17 | NCES statisztika: http://nces.ed.gov/edstats/ |
18 | NCES: Distance Education in Higher Education Institutions, http://nces.ed.gov/surveys/peqis/publications/98062/index.asp |
19 | University of South Dakota: http://www.volanteonline.com/ |
20 | Open University: http://www.open.ac.uk/ |
21 | Folkhögskolornas: http://www.fin.fhsk.se/ |
22 | Finnish Virtual University: http://www.virtuaaliyliopisto.fi/ |
23 | University of Lund: http://www.lu.se/ |
24 | Jared Odero: E-Learning Experiences in Sweden and Possible Applications in South Africa http://www.interped.su.se/publications/WPS3.pdf |
25 | Folkuniversitet: http://www.folkuniversitetet.se/ |
26 | Global Knowledge: http://www.globalknowledge.com/ |
27 | Lásd még Hidvégi Péter: A képzés, fejlesztés módszertana, avagy az IBM és az élethosszig tartó tanulás. Új Pedagógiai Szemle, 2003. 12. sz., valamint az ÚPSZ online keresőjének ’távoktatás’ és ’felnőttoktatás’ címszavakra kiadott találatait. |
28 | The eLearning initiative of the European Commission: http://europa.eu.int/comm/elearning/ |
29 | Scott L. Howell – Peter B. Williams – Nathan K. Lindsay: Thirty-two Trends Affecting Distance Education: An Informed Foundation for Strategic Planning. Online Journal of Distance Learning Administration, III., 2003. |