1
A cikk a „Könyvtárak szerepe a közoktatásban” című budapesti konferencia informatikai szekciójában 1999. január 20-án elhangzott előadás alapján készült.
2
LUSSATO, BRUNO: Az informatikai kihívás. Budapest, 1989, OMIKK.
3
ROSZAK, THEODOR: Az információ kultusza. Budapest, 1990, Európa Könyvkiadó. Az eredeti mű 1986-ban jelent meg az USA-ban.
4
NEGROPONTE, NICHOLAS: Being Digital. New York, 1995, Vintage Books.
5
Részletesebben lásd: KÁRPÁTI ANDREA Digitális pedagógia című cikkében. Új Pedagógiai Szemle, 1999. április.
6
TAPSCOTT, DON: Growing Up Digital. New York, 1998, McGraw-Hill.
7
I. m. 142–149. p.
8
„Megmutatni, hogyan működik a tudomány”. Schüttler Tamás interjúja Csányi Vilmos akadémikussal. Új Pedagógiai Szemle, 1999. május. FEHÉR PÉTER: Milyen legyen az Internet-pedagógus? Új Pedagógiai Szemle, 1999. április
9
FEHÉR PÉTER: A SULINET árnyai: problémák és megoldások egy felmérés kapcsán. „Internet az oktatásban” konferencia, Budapest, 1999. április 19–20.
10
Internet Magyarországon, 1999 Szerk.: Nyírő András – Túri László. Forrás: www.internetto.hu
11
KOMENCZI BERTALAN: On-line. Új Pedagógiai Szemle, 1997. 7–8. sz.
12
„Óriásira nőtt az információs óceán”. Schüttler Tamás interjúja Vámos Tibor akadémikussal. Új Pedagógiai Szemle, 1997. 7–8. sz.
13
DYSON, ESTHER: Életünk a digitális korban 2.0 verzió. Budapest, 1998, HVG Kiadó.
14
FEHÉR PÉTER: Using Hypertext Applications in Educational Settings: Objectives, Tools, Methods. Proceedings of III. Conference of Applied Informatics, Eger–Noszvaj, 1997.
15
TURNER, V. SANDRA – HANDLER, G. MARIANNE: Hypermedia in Education: children as audience or authors? Journal of Information Technology for Teacher Education, Vol. 6. No. 1. 1997. FEHÉR PÉTER: A hypertextek alkalmazásának lehetőségei az oktatásban. Szakdolgozat. 1995, ELTE TTK.
16
GINSBURG, HERBERT – ZELMAN, SUSAN: Understanding Individual Differences in the Computer Age. In Constructivism in the Computer Age. (Szerk.: G. Forman – P. Pufall.) London, 1988, Lawrence Erlbaum Associates.
17
HOLLOWAY, MARGUERITE: Molding the Web. Scientific American, 1997. december.
18
DERTOUZOS, MICHAEL: What Will Be? How the New World of Information Will Change Our Lives? San Francisco, 1998, HarperEdge.
19
GATES, WILLIAM The Road Ahead című könyvére utal.
20
LEUTWYLER, KRISTIN: What will Really Be? – Michael Dertouzos. Scientific American, 1997/7.
21
HEALEY, TOM: Notebook programs Pave the Way to Student-Centered Learning. THE Journal Online, 1999. március. További anyagok: Research on Laptop Learning, Report of a Laptop Program Pilot. 1999. Forrás: www.microsoft.com
22
Research on Laptop Learning, Powerful Tools for Schooling: Second Year Study of the Program, 1999. Forrás: www.microsoft.com
23
MCCAULEY, JIM: Visions of the Future. PC FORMAT, 1998. februári szám.
24
Lásd előző forrás.
25
BIDMEAD, CHRIS: Visions of the „invisible” computer. PCPlus, 1998. március, 93. p.
26
Bill Clinton elnök éves helyzetjelentése a 105. Amerikai Kongresszus számára, Oktatáspolitikára vonatkozó részletek, Washington, 1997. febr., Fizikai Szemle, 1997. február.
27
How learning is changing: information and communications technology across Europe. EENet Report, 1998 Becta Educational Communications and Technology Agency, Coventry.