1 | BENCSIK
CSABA: Internet és nevelés. Iskolakultúra, 1998.
9. sz. 2936. p. |
2 | DYSON, ESTHER: Életünk a
digitális korban 2.0 verzió. Budapest, 1998, HVG Kiadó. |
3 | ROBERTS,
LINDA: The Clinton Administration's Educational Technologies
Initiatives. T.H.E. Journal, 1996. |
4 | Uo. |
5 | VÁMOS TIBOR: Információs
társadalom és magyar tudomány. In: Ezredforduló (Stratégiai
kutatások a Magyar Tudományos Akadémián), 1998. 5. sz. |
6 | A legújabb információkat foglalja össze KÁRPÁTI
ANDREA: Számítógép az oktatásban külföldön. In: SULINET
Ablak a világra, Budapest, 1998, OKKER. Szintén nagy mennyiségű
friss anyagot tartalmaz a G. DAVIES: Teleteaching'98,
Distance Learning, Training and Education. Proceedings of the XV.
IFIP World Computer Congress, OCG, 1998 konferenciakötet is. |
7 | CSÁKÓ
MIHÁLY (szerk.): Számítógép, oktatásügy, iskola (Egy
szociológiai kutatás tapasztalataiból). Budapest, 1989, Társadalomtudományi
Intézet. ROSZAK, THEODOR: Az információ
kultusza. Budapest, 1990, Európa Könyvkiadó. BARKÓ
ENDREMAYERNÉ ZSADON ÉVA
(szerk.): Számítógép az iskolában. Budapest, 1987, Országos
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum. |
8 | STORY,
DON: Getting Started with Online Learning Projects. T.H.E.
Journal, 1996. |
9 | ANDOR MIHÁLY: Iskolapélda. HVG,
1998. 39. sz. 58. p. |
10 | PAPERT, SEYMOUR:
Észrengés (A gyermeki gondolkodás titkos útjai). Budapest,
1988, Számítástechnika-alkalmazási Vállalat. |
11 | A
jó pedagógus tulajdonságairól Falus Iván összefoglalásában olvashatunk
például. FALUS IVÁN (szerk.): Didaktika. Elméleti
alapok a tanítás tanulásához. Budapest, 1988, Nemzeti Tankönyvkiadó,
99107. p. |
12 | PÓLYA GYÖRGY: A
problémamegoldás iskolája. II. kötet, Budapest, 1985, Tankönyvkiadó. |
13 | KÁRPÁTI ANDREA
idézett cikke alapján. |
14 | Ennek jelenleg nincsenek meg a szükséges
feltételei, keretei hazánkban. Gondoljunk csak arra, hogy a szakmai
konferenciákon való részvétel mekkora anyagi áldozatokat követel az
érdeklődő tanároktól, hiszen ezt az iskolák ritkán támogatják. |
15 | KOMENCZI BERTALAN:
Nyitott tanulási környezet és forrásközpontú tanulás az informatizálódó
társadalomban. In: SULINET Ablak a világra. Budapest,
1998, OKKER. |
16 | A példa kedvéért
végeztem egy kis számolást a Heti Világgazdaság című lap 1998/41.
számában. Az adott lapszámban 136 álláshirdetés jelent meg, különféle
szellemi munkaterületekről, köztük természetesen volt néhány számítástechnikai
is, de nem ez volt a jellemző. A hirdetések közül 82-ben szerepelt
a számítástechnikai ismeretek+nyelvtudás kombináció, gyakran kiegészülve
még az egyéni vagy csapatmunkára való alkalmasság követelményekkel.
Ha ehhez a kevéssel 60% feletti eredményhez még hozzáadjuk azokat
a hirdetéseket, amelyeknél a fentiek nyilvánvalón alapkövetelmények,
láthatjuk, hogy a kereslet (és a csábítás) a fenti tulajdonságokkal,
képzettséggel rendelkező munkaerő irányába nagy. |